PDM-licentie / Windows Verkenner

Hallo
We hebben een probleem met licentiebeheer om toegang te krijgen tot PDM.

Zodra een gebruiker een Windows Verkenner opent, wordt de verbinding met PDM automatisch tot stand gebracht.
We willen graag de automatische identificatie behouden, maar dat de licentie wordt genomen op het moment dat PDM daadwerkelijk wordt geopend
Niet zo snel als een verkenner opent.
Gebruikers die niet per se PDM nodig hebben, herstellen dus onbedoeld ongebruikte licenties.

Is er een oplossing?
Fijne dag, Seb.

Hallo

Van mijn kant heb ik de automatische verbinding op de meeste werkstations uitgeschakeld om dit probleem te voorkomen.
Behalve op een paar werkstations waar gebruikers niet vertrouwd zijn met computers of ik heb de automatische verbinding gelaten om hun leven gemakkelijker te maken.

Vriendelijke groeten

Hallo

Een tip voor niet-frequente gebruikers zou zijn om EPDM van hun machine te verwijderen en op een server te installeren (min of meer toegewijd).

Het enige wat ze hoeven te doen is verbinding maken met deze machine via 'remote desktop' (het is met één klik gedaan zodra het is ingesteld en de tool aan de onderste taakbalk van win10 hangt).

Als gevolg hiervan worden de licenties ALLEEN gebruikt wanneer de gebruiker EPDM echt nodig heeft (vrijwillige actie om verbinding te maken met de externe pc om EPDM te starten).

1 like