Ik zou graag de tekeningen van de onderdelen/samenstellingen uit mijn 3D direct kunnen openen zonder te hoeven zoeken naar elke tekening die met de 3D te maken heeft.
Bij voorbaat dank!
Ik zou graag de tekeningen van de onderdelen/samenstellingen uit mijn 3D direct kunnen openen zonder te hoeven zoeken naar elke tekening die met de 3D te maken heeft.
Bij voorbaat dank!
Als u uw tekening op dezelfde plaats als het 3D-bestand opslaat, klikt u met de rechtermuisknop op het onderdeel en opent u de tekening
Hallo
Bovendien moet het plan worden opgeslagen met dezelfde naam als het onderdeel/de assemblage.
Dus als ik een bestand maak voor de tekeningen, kan SolidWorks de tekening niet vinden?
Ja, als het bestand op dezelfde plaats staat met dezelfde naam (bedankt @Cyril.f voor de verduidelijking!)
Voorbeeldbestand AAA.sldprt en bestand AAA.slddrw
Ik drukte me slecht uit.
Als ik een bestand maak in mijn bestandsverkenner (e.g. 3D bestand en tekenbestand), zal SolidWorks het tekenbestand dan nog steeds vinden?
Nee, het zal het bestand niet vinden, vandaar het belang van het behouden van dezelfde naam en locatie.
Anders openen via de Windows-verkenner, maar dit maakt alles ingewikkelder en om te weten welke tekening bij welke kamer hoort, kan het ook heel snel anarchie zijn.
Ik raad ten zeerste af om de tekening een andere naam te geven en ze ergens anders op te slaan, de tijd die je denkt te besparen om een andere reden zal worden verspild aan het zoeken ernaar of wat dan ook. Dit geldt ook voor andere 3D-software in het algemeen.
Indien nodig exporteren we, net als wij, de pdf's die vervolgens in de koffer worden opgeslagen in een startmap, maar de solidworks-tekening blijft op de plaats van het onderdeel of de assemblage.
In aanvulling op het antwoord van Sbadenis, stelt SW daarom voor om bij het maken van de tekening uit een onderdeel- of assemblagebestand deze bij het opslaan identiek te benoemen.
Dank u voor uw antwoorden! Ik hoop dat ik in de toekomst geen problemen meer heb. :)
Hello@tous
Ik ben het eens met wat er is gezegd, en als het te laat is voor de plannen die al zijn gemaakt met betrekking tot de naam en locatie, kan een Macro nuttig zijn,