Koppeling tussen MEP-bestanden en onderdeel/assemblage

Hoi allemaal

Ik sla mijn tekeningen-, onderdeel- en montagebestanden meestal op in dezelfde map.

Als ik in het onderdeel/de assemblage ben, hoef ik alleen maar met de rechtermuisknop te klikken, dan de MEP te openen en het volgt.

Ze werkte in een nieuw bedrijf en classificeerde de tekeningen in verschillende bestanden (ketelmakerij, buigen, verspanen, enz.).

Dus het is erg.... pijnlijk voor mij xD

Vandaar mijn vraag, is er ergens een klein selectievakje (of andere manipulatie) om het onderdeel/assemblagebestand te vertellen waar het standaard MEP-bestand te vinden is? 

Ik heb geen add-ons zoals MyCadTool enz., alleen SW Pro.

Bedankt cartoonvrienden!

Vraag:

Waarom gaat u niet door met werken terwijl u het plan in het bestand opslaat? 

en maak een kopie voor de verschillende aangevraagde bestanden van je nieuwe doos

@+

@gt22 : Helaas beslis ik niet over de methoden ^^

Ik zet meestal alles in PDF en archiveer ze dan in mappen zodat de jongens in de werkplaats/aankoop ze kunnen gaan raadplegen. Maar niet waar ik nu ben.

@ MEPConcept ,

Maak in je 3D-map een snelkoppeling naar 2D, het is niet geweldig maar snel.

Moge de kracht met je zijn.

@OBI WAN : dat is absoluut wat ik probeer niet te doen xD. Open, selecteer een directory en zoek vervolgens naar het plan onder ongeveer 50 Europarlementariërs... Zelfs met Windows Search... Zeker niet als je het in twee klikken kunt doen. 

Het idee is om de MEP-link te registreren in de onderdelen/samenstellingsbestanden. Mijn onderzoek op het net geeft niet veel, behalve om een PDM te hebben die ik niet heb ^^ Ik betwijfel of het haalbaar kan zijn, maar ik vraag het voor het geval dat!

Geen mogelijkheid om de "gedeporteerde" tekening te vinden.

Het ideaal zou zijn om de methode te veranderen, het is aan jou om de argumenten te vinden.

Het zou voldoende zijn om alles in pdf te exporteren voor handmatige of automatische sortering via eigenschappen op de MEP

1 like

Naar aanleiding van een soortgelijk probleem (klant die ongeschikte gewoonten heeft met de software), stelde ik de ondersteuningsvraag: niet mogelijk, de MEP moet in dezelfde directory staan en precies dezelfde naam hebben als het model (prt of asm).

Het enige geldige argument is de tijdsbesparing: een eenvoudige demonstratie is voldoende (laat zien dat u met één klik vanuit het model toegang hebt tot de MEP)

5 likes

Hallo

Normaal gesproken, als je een tekening hebt gemaakt van het onderdeel of de assemblage, zal Sw je laten weten dat het bestaat en je vragen of je het wilt openen, maar deze werken alleen als de MEP in de map is geplaatst door het bestand op te slaan als voor de te maken link.

Oplossing die werkt (maar een arm en een been kost): EPDM.

Hij is degene die alle koppelingen tussen de bestanden beheert: hij weet welk onderdeel in welke assemblage gaat en welke tekening aan het onderdeel is bevestigd.

Uit het geheugen is er een lichtere maar ultra beperkte versie van PDM: deze moet worden opgenomen in een SW-pakket.

U hebt nog andere voordelen (traceerbaarheid en wijzigingen bijhouden): u weet wie wat heeft gedaan en wanneer en u kunt een enrome-assemblage heropenen in de exacte configuratie die het in het begin had (inclusief voor alle onderdelen en subassemblages).

Maar het is zwaar om te installeren en je hebt hulp van buitenaf nodig om EPDM bij te werken (tenzij je een kamikaze bent).