Link naar Solidworks-tekening-eigenschappen

Hallo

Ik heb een probleem bij het linken naar de eigenschappen van mijn sjablonen in mijn tekenblok.

Inderdaad, sommige werken, andere niet en ik begrijp niet waarom.

Wanneer ik echter de link maak, laat Solidworks me de waarde zien van de eigenschap die ik wil laten verschijnen, maar dan, na validatie door op "ok" te drukken, lijkt het de eigenschap niet te vinden.

Voorbeeld met de bijgevoegde afbeelding voor de eigenschap "MTRL" voor materiaal.

Solidworks vindt het ingevoerde materiaal "ACE Copper", maar het vertelt me "$PRPSHEET:"MTRL"" na het valideren van het venster.

Door echter hetzelfde te doen, vindt het de grond (zie bijgevoegd bestand)...

Wat kan ik doen?

Bij voorbaat dank.

capture_decran_2021-03-26_111653.png

Hallo

probeer uw bestand op te slaan (CTRL-Q dan CTRL-S) dit stelt u in staat om de eigenschappen te "herladen",
Belangrijk detail: zijn uw bestanden in EPDM ?

Pas op voor de regelterugloop die het laatste aanhalingsteken terugstuurt naar de volgende regel

2 likes

Hallo

Wordt het kopermateriaal ace handmatig ingevuld of gaat het via een link? Als het handmatig wordt ingevuld, moet je zoeken naar de link met de titel die voor dit onderwerp staat.

Hallo

probeer $PRPSHEET:"MTRL" te vervangen door $PRPMODEL:"MTRL"

Zoals gezegd @stefbeno  ook voorzichtig zijn met je aanhalingsteken 

A+

1 like

Hallo allemaal en bedankt voor je hulp, ik antwoord je een voor een:

_Hallo

probeer uw bestand op te slaan (CTRL-Q dan CTRL-S) dit stelt u in staat om de eigenschappen te "herladen",
Belangrijk detail: zijn uw bestanden in EPDM ?

Helaas werkt het niet, ik heb ook andere bestanden geprobeerd, er verandert niets.

Mijn bestanden staan allemaal op een server, maar er is nog geen PDM geïnstalleerd.

_attention naar de regelterugloop waarmee het laatste aanhalingsteken naar de volgende regel wordt teruggestuurd

Ik kan het niet verwijderen, het verwijdert alle tekst wanneer ik probeer het regeleinde te "verwijderen".

Ik heb geprobeerd het met de hand te herschrijven, de tekst wordt "verwijderd" zodra deze is getypt.

_Hallo

Wordt het kopermateriaal ace handmatig ingevuld of gaat het via een link? Als het handmatig wordt ingevuld, moet je zoeken naar de link met de titel die voor dit onderwerp staat.

Ik vul het in vanuit mijn CAD-onderdeel "bewerk het materiaal" in de creatieboom. Het wordt vervolgens opgehaald uit de bestandseigenschap "Configuration Specific": material / "SW-Matériau@@10@51528.SLDPRT" / ACE Copper

_Hallo

probeer $PRPSHEET:"MTRL" te vervangen door $PRPMODEL:"MTRL"

Zoals gezegd @stefbeno  ook voorzichtig zijn met je aanhalingsteken 

A+

Dus het doet hetzelfde met mij voor de twee links: als ik ze met de hand typ , "wissen" ze zichzelf...  

1 like

Kun je een zeefdruk van de woning in de kamer leggen?  In welke versie zit je en kun je je kamer en de tekening delen?

Bijgevoegd zijn de 3 screenshots

Ik heb net een "truc" gevonden:

Het is me gelukt om het materiaal en de straal van mijn buis te laten verschijnen door als volgt opnieuw te beginnen:

_Suppression van de woning in "Samenvattende informatie"

_Réécriture van de woning identiek (ik kopieer en plak zelfs)

_Puis in de tekening begin ik een notitie weer met een link en het werkt...

capture_decran_2021-03-26_111654.png

Voor Solidworks-versie: Premium 2019 SP2.0

Kun je een kamer delen (zelfs een fictieve) en de drw ervan?
Is het alleen deze eigenschap die het probleem is of is dit voor allemaal het geval?

Bijgevoegd is een eenvoudig onderdeel

part_sheet.sldprt

Bijgevoegd is zijn tekening die werkt door de "methode" hierboven te hebben gebruikt.

Is het alleen deze eigenschap die het probleem is of is dit voor allemaal het geval?

De eigenschappen "massa" en "straal" werkten.

De andere, "materiaal", "dikte", "Ø", "Beschrijving" en "M3-code" werkten niet.

draw_a4.slddrw