Koppel bubbels aan een stuklijst

Hallo

Ik heb een tekening gemaakt van een assemblage waar ik een stuklijst en de bubbels in heb gedaan. Ik heb de ballonnummers (geen tekstfunctie, ik heb het nummer geselecteerd in de lijst met artikelnummers) in een specifieke volgorde (niet de montagevolgorde). Ik moest toen de nomenclatuur verwijderen terwijl ik de bubbels in de goed gedefinieerde volgorde behield.

Het probleem is dat wanneer ik een nomenclatuur opnieuw invoeg, de link met de bubbels goed is, maar de volgorde ervan volledig verandert.

Is er een oplossing zodat wanneer ik de nomenclatuur invoeg, deze de volgorde van de ballonnen aanneemt die ik eerder had gedefinieerd?

Dank u voor uw hulp.

Hallo

Ik denk niet dat het in die zin mogelijk is, maar de nomenclatuur staat in dezelfde volgorde als je creatieboom, dus als je je boom in de gewenste nummeringsvolgorde zet, kun je je ballonnen met het artikelnummer plaatsen zonder dat je het nummer met de hand hoeft te selecteren.

Edit: U kunt ook uw nomenclatuur naar eigen inzicht indelen en de nummering van de artikelen niet wijzigen aanvinken

2 likes

Hallo

Je moet andersom werken. Daarmee bedoel ik het wijzigen van de nummers in de nomenclatuur en de bubbels zullen volgen, en zodra deze bewerking is voltooid, kunt u uw nomenclatuur opnieuw ordenen om de oplopende of aflopende volgorde te hebben volgens uw bubbels.

3 likes

Of we kunnen nog steeds naar de bron gaan, uw onderdelen in de boom in de assemblage verplaatsen, want als ik me niet vergis, is het de increment-order in de BOM 

2 likes

of sorteer op een of meer kolommen van de nomenclatuur.

Zie deze tutorial

Bij de 35 minuten praten we over de bubbels en de aanpassing ervan

https://www.youtube.com/watch?v=3iALiPz9bTA&t=2116s

en ook

Bubbels sorteren

Naast bubbels, gestapelde bubbels en automatische bubbels in de volgorde van montage, kunnen bubbels achtereenvolgens worden gemaakt en genummerd. Voor bubbels, gestapelde bubbels en automatische bubbels kunt u ook de richting van de volgorde instellen (bijvoorbeeld van links naar rechts of van rechts naar links voor een lineaire lay-out) en welke ballon wordt aangewezen als de eerste bubbel.

Om een volgvolgorde voor ballonnen in te stellen:

• In de tekening moet een stuklijst aanwezig zijn. Een sequentiële volgorde verandert de volgorde van de stuklijst.
  • U moet de ballonnen koppelen aan de stuklijst. Wanneer je een nieuwe stuklijst aanmaakt, worden er automatisch ballonnen aan gekoppeld. Als ze niet zijn gekoppeld, kunt u ze koppelen door met de rechtermuisknop te klikken in de tekeningweergave en Eigenschappen te selecteren . Selecteer in het dialoogvenster Eigenschappen van tekeningweergave op het tabblad Weergave-eigenschappen onder Ballonnen de optie Ballontekst koppelen aan opgegeven tabel en klik op OK.
  • U moet de ballonnen aan de tekening toevoegen, omdat u op het moment van invoegen de mogelijkheid hebt om de ballonnen achtereenvolgens te rangschikken. Nadat ballonnen aan de tekening zijn toegevoegd, is de optie voor sequentiële ordening niet meer beschikbaar.

Inhoudsopgave

@+

Is het wat u hebt geprobeerd door te beginnen met het ordenen van uw nomenclatuur zoals u dat wilt?

U doet een "drag/drop" van de regels om uw artikelen opnieuw te ordenen. De artikelnummers worden op volgorde aangepast.

En dan voeg je automatische bubbels toe.

1 like

Hallo

Het is duidelijk dat wat in mijn geval het beste en eenvoudigst werkte, was om de volgorde van de onderdelen in de assemblage te wijzigen, wat van invloed is op de volgorde in de nomenclatuur.

Bedankt voor je hulp