Koppelingsonderdeelfamilie en aangepaste eigenschappen van MEP

Hallo

Het staat allemaal in de titel!

Samenvattend is het een kwestie van het selecteren van een configuratie uit het MEP P.P.-paneel.

Ik zou graag willen dat we alleen maar de gewenste referentie in het P.P.-paneel hoeven in te vullen, dat deze wordt opgenomen in de artikelfamilie en dat met de Vsearch-functie de afmetingen van de configuratie automatisch worden ingevuld.

En het is deze link tussen de MEP P.P. en de familie van onderdelen die me doet blokkeren.

Ik voeg een map toe met bijvoorbeeld de artikelfamilie, het onderdeel en een bestand met aangepaste eigenschappen.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten

Alex

nouveau_dossier_compresse.zip
1 like

Hallo

Dus als ik het samenvat, wil je dat uit de tekening:

• De waarde van de aangepaste eigenschap herstellen
  • Ga naar de werkmap van de onderdelenfamilie
  • Zoek de cel waarvan de waarde overeenkomt met de aangepaste eigenschap
  • Actualisering van de basislijn in het EPP

Klopt dat?

2 likes

Hallo

Het idee is dus dat je sinds een tekening:

1- Gebruik het paneel met aangepaste eigenschappen van MEP om een code --> codelijst (Excel-blad - zie p.p-bestand) of een vrij veld te selecteren.

2- Deze code wordt dan automatisch geregistreerd in een cel van de muntfamilie (dit is waar ik vast kom te zitten).

3- De waarden van de standaardconfiguratie in de artikelfamilie worden automatisch ingevuld met behulp van de Vlookup-formule (zie Excel-bestand).

4- Al deze acties  moeten automatisch worden uitgevoerd en bijgewerkt.

Dat is het, niet gemakkelijk en niet zeker of er een oplossing is!

Bij voorbaat dank

1- Gebruik het paneel met aangepaste eigenschappen van MEP om een code --> codelijst (Excel-blad - zie p.p-bestand) of een vrij veld te selecteren.

U kunt geen lijst met keuzes maken in aangepaste eigenschappen, wat de gebruiker dwingt om van tevoren de code van de gewenste configuratie te kennen.

2- Deze code wordt dan automatisch geregistreerd in een cel van de muntfamilie (dit is waar ik vast kom te zitten).

Dat is niet ingewikkeld, je moet interoperabiliteit met Excel gebruiken.

3- De waarden van de standaardconfiguratie in de artikelfamilie worden automatisch ingevuld met behulp van de Vlookup-formule (zie Excel-bestand).

Als u de gegevens al in Excel hebt ingevoerd, waarom gaat u dan niet rechtstreeks door de configuratienamen?

4- Al deze acties  moeten automatisch worden uitgevoerd en bijgewerkt.

Dat is ook geen probleem, dat is het doel van een macro:)

1 like

Geweldig, het is geweldig als het haalbaar is!

Kunt u het concept van interoperabiliteit nader toelichten  ?

Het is zelfs mogelijk om een lijst op te nemen in het deelvenster met aangepaste eigenschappen en deze te verwijzen naar een kolom in een Excel-bestand.

Ik moet de koppelingen tussen de bestanden in de map die ik heb bijgevoegd opnieuw uitvoeren en het pad van de lijst invullen met de editor voor aangepaste eigenschappen. Ik zal morgen een filmpje maken om dit allemaal uit te leggen.

Het doel is om de familie van onderdelen samen te voegen met een reeds bestaand Excel-bestand, zwaar en door iedereen ingevuld, zodat er geen honderden configuratieregels worden toegevoegd om het bestand indien mogelijk te verzwaren.

Dank u voor uw steun.

Goedenacht

Goedenavond

Bijgevoegd vindt u het begin van een antwoord.

Er zijn twee functies die voor iedereen nuttig kunnen zijn:

• De waarde van een privé-eigendom op naam terugvorderen
  • Het pad naar een gekoppelde Excel-werkmap ophalen

Ik ga nog even door vanavond:)

liaison_pp_famille_de_pieces.swp
1 like

Geweldig, ik zal dit allemaal morgen op mijn computer bekijken. Bedankt

1 like

Ik heb net gemerkt dat het onderdeel crasht bij het openen, ik heb het bestand weer beschikbaar gesteld.

nouveau_dossier_compresse.zip
1 like

Hallo

Ik heb de code voltooid en het werkt.

Ik moet nog steeds een probleem met een Excel-instantie oplossen dat niet kan worden gesloten.

De code is een beetje zwaar, ik zal proberen dat een beetje op te lossen.

Ik zal na de macro zeker vanavond.

2 likes

Hallo industrialcadservices,

Ik probeerde de macro die je gepost naar mij, en blijkbaar is er een probleem met referenties of versie ...

Ik voeg een korte video toe om het concept aan de hand van voorbeelden te illustreren.

Bedankt.

2017-02-24_at_09-42-43.mp4

Hallo, het is alleen dat we niet dezelfde versie van Excel hebben.

Voeg de verwijzing toe naar de versie van Office en Excel die u hebt, gevalideerd en opnieuw compileert.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Sorry voor deze late terugkeer, ik kon het niet eerder opnieuw proberen.

Daarom heb ik de verwijzingen van de kantoorversies en de naam van de aangepaste eigenschap in de macro gewijzigd.

Ik heb toen een code uit mijn p.p. lijst geselecteerd, de macro uitgevoerd en het deel familie wordt geopend, maar de ingevoerde code verandert niet.

Aan de andere kant is er geen foutmelding bij het uitvoeren van de macro.

Het is normaal, de verwerking ontbreekt in het Excel-bestand:)

Ik heb de macro gepost, zodat je een basis hebt om je macro-:) te doen

Door de macro uit te voeren, krijgt u het pad naar de Excel-werkmap die het MEP-referentiemodel aanstuurt.

Zoals ik in een vorige post al zei, heb ik de code geschreven voor het verwerken van het Excel-bestand, maar ik moet nog wat fouten oplossen.

1 like

Goedenavond

Bijgevoegd vindt u de bijgewerkte en functionele macro (in ieder geval thuis :))

U hoeft alleen de waarde van de variabele vPropertyName in de macro te wijzigen als u uw privé-eigenschap niet een naam hebt gegeven zoals ik deed.

Vriendelijke groeten.

macro_mep_config.zip
2 likes

Hallo 

Geweldig, je was heel snel om deze macro te maken, bedankt daarvoor.

Ik zal het zo snel mogelijk testen en je op de hoogte houden.

Fijne dag, dank je.

Hallo 

Ik heb de macro geprobeerd en er is een klein probleem met de ongedefinieerde variabele, ben ik misschien iets vergeten?

Ik heb de verwijzingen naar kantoor veranderd , de naam van het pand opnieuw gedefinieerd, maar het loopt vast. 

Ik voeg screenshots van de foutmelding toe .

api_configurations.docx

Goedenavond

De "t" ontbreekt in de definitie van de variabele:

Dim swCusPropMgr als CustomPropertyManager

Het zou moeten zijn:

Dim swCustPropMgr als CustomPropertyManager

1 like

Holala: Ik heb een tijdje gezocht. Nou, dat probeer ik morgen allemaal nog een keer.

Dank je, goedenavond.

1 like

Hallo

Het is geweldig , het werkt!

Het is echt verbazingwekkend wat voor werk je hebt gedaan.

Hartelijk dank.

2017-02-28_at_09-10-46.mp4
3 likes

Bedankt, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.

Fijne dag.

3 likes