Koppel de bladschaal

Hallo

Is het mogelijk om de schaal van verschillende bladen in een plan te koppelen?

Ik zou graag een oplossing willen die geen tussenkomst van de gemiddelde gebruiker vereist (dus het sluit een macro uit die handmatig zou moeten worden gestart).

1 like

Hallo

Bij mijn weten is het niet mogelijk, maar ik ga het onderzoeken!

Ik heb een optie gevonden die de vraag kan beantwoorden, en dat is automatisch schalen. Wanneer deze optie is uitgeschakeld, gebruikt SolidWorks de weergave van het tekenblad en wijzigt de schaal niet zelf op basis van het onderdeel of de assemblage:

Automatisch schalen

Met de optie Nieuwe tekeningaanzichten automatisch schalen in het dialoogvenster Systeemopties - Tekening regelt u het schalen van nieuwe aanzichten als volgt:

• Indien ingeschakeld, schaalt de SolidWorks-software de weergaven automatisch zodat ze op het tekenblad passen. De schaal van het blad wordt dan hetzelfde als die van de aanzichten.

• Als deze optie is uitgeschakeld, worden aanzichten ingevoegd op het tekenblad.

Wanneer u geprojecteerde aanzichten, hulpaanzichten en doorsnedeaanzichten invoegt, is de optie Bovenliggende schaal gebruiken standaard ingeschakeld. Als u de schaal van de bovenliggende weergave wijzigt, wordt de schaal van alle onderliggende weergaven die de schaal van de bovenliggende weergave gebruiken, bijgewerkt.

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/Scales_in_Drawings.htm?id=2df7c7baeb0c4189b28570afea7c08f8

2 likes

.PL, bedankt voor dit onderzoek, maar dat is het niet...

De functie die u voorstelt, zal de schaal wijzigen zodat de weergaven in het blad passen.

In mijn geval wil ik dat de gebruiker een schaal kiest en dat deze op alle vellen wordt toegepast.

Hallo

Het is mogelijk om de tekst van het titelblok te koppelen om de schaal van het blad op te halen (koppel de tekst gewoon aan de eigenschap "SW-Sheet Scale"). Maar dat is misschien niet wat je wilt! Dit moet op elk van de vellen van de tekening worden gedaan. Het is, voor zover ik weet, niet mogelijk dat het veranderen van een schaal gevolgen heeft voor alle vellen.

Vriendelijke groeten

echelle_feuille.png
1 like

Ja, ik heb het goed begrepen, maar dat is wat ik dacht, er is geen oplossing om alle vellen op dezelfde schaal te hebben (wat ik in mijn eerste bericht had aangegeven).

Dus door de optie uit te vinken, zijn de ingevoegde weergaven inderdaad op de schaal van het blad en verandert SolidWorks de schaal niet zelf.

Niets beters te bieden!

Anders is het mogelijk om een verbeteringsverzoek in te dienen bij SolidWorks, zie deze tutorial:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/comment-faire-une-demande-d-amelioration-aupres-de-solidworks.html

jmsavoyat : "Het is bij mijn weten niet mogelijk dat het wijzigen van een schaal gevolgen heeft voor alle bladeren."

Dat is waar ik naar op zoek ben.

Hallo

Ik kom aan en bevestig dat dit niet automatisch mogelijk is.

Dit kan via een macro, maar dat is het dan ook =)

Sorry

1 like

Aan de andere kant, als u alle schalen van de weergaven van hetzelfde blad wilt wijzigen, hoeft u alleen maar alle weergaven te selecteren en de schaal in het linkerdeelvenster te wijzigen.

1 like