Master locatie escalve onder PDM tussen twee 2 bestanden van verschillende formaat?

Is het mogelijk om een master place escalve onder PDM te maken tussen twee 2 bestanden van verschillende formaten, in mijn geval een Excel-bestand met een solidworks SLDDRW-plan??

Ik wil tafelplannen maken met verschillende informatie, maar ik wil graag een tabel in Excel maken met alle referenties van alle tafelplannen, zodat mijn leverancier deze tabel kan gebruiken om te werken, gemakkelijker dan 120 plannen.

Het xls-bestand zou natuurlijk worden geplaatst.

Bij voorbaat dank.

Hallo, ik denk dat een kamerfamilie met een extern Excel-bestand het lukt. Je moet de familie koppelen aan het Excel-bestand, zie deze link:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_Inserting_an_Extrnal_Microsoft_Excel_File_as_a_Design_Table.htm

Zie onder andere deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/famille-de-pieces-solidworks

@+;-)

Nee, de families van onderdelen zijn geschikt voor 3D om de verschillende configuraties van deze familie te beheren, in mijn geval is het gewoon een tabelplan  voor labeling met informatie zoals onderdeelnummer, aanduiding, code..... Ik wil parallel aan mijn plannen een Excel-basis om onder PDM te beheren, maar ik zou graag een overkoepelende plaats willen creëren tussen de basis en de plannen.

We kunnen ons voorstellen dat we het label in 3D maken (gewoon met een schets die we in het plan weergeven) en vervolgens de Excel-tabel gebruiken om de tekstwaarden van het label te wijzigen, toch?

Omdat ik geloof dat wat in het begin wordt gevraagd niet mogelijk is (wacht toch op bevestiging van andere mensen).

Hallo

U moet uw Excel-bestand kopiëren en als referentie op uw SW-plan plakken, zodat het Excel-bestand deel uitmaakt van de inhoud en nomenclatuur van uw plan en indien nodig dezelfde indices kan volgen.

@+

EDIT: aan de andere kant had ik niet volledig gelezen, het staat je niet toe om het plan uit deze Excel-tabel te sturen.

Je moet een familie van onderdelen maken in de 3D en in het plan van deze 3D een familietabel naar voren brengen en de bijbehorende afmetingen hernoemen naar a, b, c ...

@+

2 likes