Recall-lijn op ingeschreven diameter

Hallo team

Ik wist dat ik snel contact met je zou opnemen nadat ik Solidworks had gevonden :slight_smile:

Ik ben op zoek naar de positionering van oneffenheden op een onderdeel. Om dit te doen, was ik van plan om door een diameter te gaan die raakt aan de buitenkant... maar ik kan de terugroeplijn van de genoemde diameter niet laten zien.

Hoe laat je het verschijnen?
Een foto die meer zegt dan duizend woorden: ik probeer de herinneringsregel aan het einde van Ø27,4 in het rood te laten verschijnen

Bedankt

Hallo coin37coin,
Allereerst mijn beste wensen,...

Voor deze beoordeling heeft u met de opties kunnen zien, dan zou ook door op de tekst te klikken en deze te verplaatsen, de weergave van uw beoordeling moeten veranderen. Ik zit in 2022 SP4 versie, maar met alle andere versies werkt het zo. Hou me op de hoogte,... Succes.
@+.
AR

Hallo coin37coin,

Kijk met deze instellingen of het werkt, in mijn geval wel.

2 likes

@ac_cobra_427 : hieronder met de weergave-instellingen die u voorstelt... Het werkt niet :sob:

Ik denk dat mijn probleem voortkomt uit het feit dat ik het " object van het model " ben en niet het geciteerde citaat. Het is des te frustrerender om te zien dat het in het ene geval werkt en in het andere niet.

@A_R dank u voor uw voorstel. Inderdaad, ik heb het op deze manier geprobeerd, maar ik droog een beetje op

1 like

Hallo
Maak je er geen zorgen over.
Moge de kracht met je zijn.

5 likes

En in tool==>optie==>document eigenschappen==>afmetingen==>diameter?
De andere keren is het ook puur, maar je kunt ook doen wat @OBI_WAN voorstellen om vandaag rond te komen.

3 likes

Nee, ik ben helemaal schoon in de opties. Ik heb wel een variant op de verminderde kansen ten opzichte van jou, maar ik denk niet dat het invloed heeft.

Ik kan het eigenlijk traceren... Maar ik ben nooit een grote fan van dit soort oplossingen. Het is niet erg gesponsord in de loop van de tijd, denk ik.

Jammer voor mij, het mag niet gedaan worden met de modelobjecten in solidworks

1 like

In welke versie ben je en kun je de kamer delen met zijn Europarlementariër?

Hallo
Ik denk dat je probleem voortkomt uit de schets in je 3D-stuk.
Als je een volledige bouwcirkel hebt, is het normaal dat je de terugroeplijn niet kunt zien.
De truc is om je cirkel te splitsen waar je wilt dat je herinneringsregel verschijnt.

In foto's mijn voorbeeld:

Schets in de 3D-kamer:

Tekenen met abseillijn:

Tekenen zonder herinneringslijn (omdat de boog van een cirkel in de 3D aanwezig is):
SLDWORKS_8B7cTe3p5c

In de hoop dat ik je heb geholpen :slight_smile:

Nicolaas

5 likes

Harig @Nicolas74 Het is precies wat ik wilde :slight_smile:

2 likes