Ik heb een probleem waarvoor ik geen uitleg of oplossing vind bij het renderen op Visualize. Als ik in hoge kwaliteit render, heb ik zwarte lijnen die horizontaal en verticaal op de uiteindelijke afbeelding verschijnen. Deze zwarte lijnen verschijnen alleen als ik in hoge kwaliteit render, ik heb er geen probleem mee als ik mijn rendertests in lage kwaliteit doe.
Ik heb 2 voorbeelden aan de vraag toegevoegd om het probleem beter te illustreren.
Wat ik nog vreemder vind, is dat deze zwarte lijnen achter mijn stukken lopen, dus ik was eerst geïnteresseerd in alles op de achtergrond, maar ik kon niets overtuigends vinden (ik probeerde een grotere afbeelding op de achtergrond te plaatsen, Ik heb ook geprobeerd de oriëntatie van de omgeving te veranderen en andere parameters te wijzigen, maar ik weet niet precies welke). Ik heb ook niets gevonden op het gebied van verlichting, ook al heb ik nog niet geprobeerd een extra licht te plaatsen dat alleen de achtergrond verlicht (het probleem doet zich alleen voor in hoge kwaliteit, ik moet elke keer 3 uur wachten als ik het resultaat wil zien...).
Ik heb ook mijn renderinstellingen aan de vraag toegevoegd, zou het probleem daar vandaan kunnen komen?
Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad? Iemand een uitleg of idee om te testen?
Als je het hebt over de grote zwarte pijlen op de foto's, dan zijn het pijlen die ik zelf heb toegevoegd om de zwarte lijnen waar ik het over heb te benadrukken. Als je het inderdaad hebt over de dunne zwarte lijnen over de gehele hoogte/breedte van het beeld, denk ik niet dat het te maken heeft met de assen van de omgeving, aangezien meerdere lijnen parallel lopen. Ik denk dat de assen ook zouden verschijnen bij het renderen in lage kwaliteit toch als het echt de assen waren, wat ze niet zijn.
Ik heb uiteindelijk mijn probleem opgelost door de resolutie van mijn afbeelding aan te passen, ik denk dat ik de resolutie te hoog had geduwd, dus ik gaf er de voorkeur aan om een grotere afbeelding te maken met een iets lagere resolutie, en het probleem verdween.
Echt heel blij dat je de juiste oplossing hebt gevonden. Ik begreep de pijlen (slikken) niet, maar met de software verbaast niets me meer.
Vrij onder ons, maken veel mensen een buitensporige definitie voor het grootste deel van de tijd om een afbeelding te verzenden of te gebruiken .png of erger een .jpeg of kijken op hun scherm met resoluties lager dan 2560 x 1440 of voor de rijkste 3840 x 2160 pixels (16/9): 4K/UHD TV-formaat
Zeer hoge definitie wordt alleen in specifieke gevallen gebruikt, vooral voor vergrotingen hoger dan A3 of zelfs vanaf A2 voor papier.
Hallo @Zozo_mp, je vergeet dat je met een weergave hoger dan de schermresolutie kunt inzoomen op het beeld om de details te waarderen. Een afbeelding is niet altijd alleen een 1:1 behang.
Behalve dan dat je niet anders dan in 2D kunt inzoomen op het beeld. En het hangt ook af van het formaat van de beelduitvoer, een A3 kost waanzinnig veel tijd.
Als je het onderdeel in Visualiseren draait, wordt alles opnieuw berekend. Zelfs in de pro-versie, waarmee je een kleine film kunt maken, berekent hij elk frame opnieuw.