Hallo @tous,
Volgens solidworks is het 275 MPa
Het lijkt mij dat dit niet correct is:$ heb ik gelijk?
Bij voorbaat dank,
Hallo @tous,
Volgens solidworks is het 275 MPa
Het lijkt mij dat dit niet correct is:$ heb ik gelijk?
Bij voorbaat dank,
Hallo
Kijk op deze link:
https://matieredumonde.com/acier-s355/
Vriendelijke groeten
Hallo Fred,
Dus deze eigenschap varieert van 355 tot 275, afhankelijk van de dikte en dat degene die door solidworks wordt aangegeven het meest ongunstig is,
Aan de andere kant kan ik geen verklaring vinden voor de S235 en S275 waarbij de aangegeven limiet de hoogste (meest voorkomende) is :$ ?
Hallo @Lynk
De waarde die door solidworks wordt gegeven, wordt niet gemaakt op basis van de dikte, min of meer dik, maar op basis van de dunste (min-dikte).
Als je meer precisie nodig hebt, kun je je eigen materiaal maken met behulp van de tafel die je hebt bevestigd. Werk je dus altijd < of = op 16 gebruik je SW of werk je met grotere diktes dan creëer je je materiaal met alle bekende codes en eigenschappen.
Let echter op twee punten: de tinten en in ieder geval de richting van lamineren en de maximale breedte. Daarnaast gelden de normen voor platte producten. Pas op voor deze valkuil bij het doen van PEF-simulatie als je geen korte CS hebt.
[HS AAN]
Waargebeurd verhaal niet te zien op tv! De rolrichting leidt tot verrassingen bij het stempelen, buigen. De optimalisatie en lasernesting op plaatwerk van 12 betekende dat niet alle onderdelen dezelfde vezeloriëntatie hadden. Als gevolg hiervan vormden een aantal onderdelen zich onder enigszins randvoorwaarden niet correct en werden ze bij de inspectie afgekeurd.
[HS /Uit]
Hallo zozo
Ik was ervan overtuigd dat volgens de aanduiding S355JR. Nr. 355 geeft de vloeigrens aan tot @fred verwijst naar de variatie als functie van dikte o0.
En precies zozo en uitgaande van dit dikteprincipe, zijn de eigenschappen die door solidworks worden aangegeven met betrekking tot de S235, 275 voor een dunne dikte, maar niet voor de S355 die is gedefinieerd volgens een sterke dikte, moet er een verklaring zijn?.
Wat betreft de CS-profielen, ik heb op het net gezocht, maar tevergeefs, niets overtuigend, dus nam ik contact op met een BET die de structurele berekeningen uitvoert volgens de eurocode-standaard, zachte robot, de E36-eigenschappen zijn inderdaad 355MPa of het nu plaatwerk, ruw of profiel is en onveranderlijk volgens de dikte!
Nogmaals bedankt voor het advies, met betrekking tot het fenomeen van de plaatwerkvezels doen we het stempelen niet, maar ik heb het gemerkt voor de buigbewerkingen, persoonlijk denk ik dat het onvermijdelijk is gezien de afmetingen van de ruwe plaat die niet meer dan 2 m breed is, vooral als je lassen en zijn beperkingen wilt vermijden;)
Hallo Lynk
Bedankt voor je positieve feedback. ;)
Je onderwerp is erg interessant en leerzaam voor iedereen. Om de waarheid te zeggen, had ik mezelf de vraag nooit gesteld, omdat mijn systemen geen geavanceerde technologieën vereisen, zoals nucleaire of hogedruksystemen met hoge mechanische belasting.
Ik zou graag de mening willen hebben van @m.blt die ons als leraar moet kunnen verlichten.
Vriendelijke groeten