Om echt vooruit te komen, zou je alle beperkingen en connectoren moeten zien die je voor je simulatie gebruikt.
Ik denk dat het komt door de manier waarop je de twee grote cilinders hebt beperkt.
Onthoud dat uw twee pinnen functioneren als een parallellogram, waardoor het buigen veel wordt beperkt. Herinner ons aan de diameter van uw pinnen en vooral de lengte ervan. Kijk naar het buigen van een spil op zichzelf en je zult iets zien van wat ik voel.
Kunt u uw ASM met de nieuwste simulatie plaatsen om te controleren wat ik hierboven zeg.
Bedankt
1 like
Hallo Snouzy13 zei:
Dat is wat ik dacht, je maakt misbruik van de opgelegde verplaatsing.
Ik denk dat het voortkomt uit een klein misverstand van uw kant.
Daarnaast heb je geen lading in je simu.
Onder geforceerde verplaatsing moet worden begrepen dat je het onderdeel met een bepaalde waarde laat bewegen volgens X of Y of Z.
Dit maakt het mogelijk om de dia's te bedienen (de geanimeerde afbeelding is expliciet)
Er zijn andere dingen die verkeerd zijn
Ik doe de simu en neem later contact met je op.
Vriendelijke groeten
1 like
Bij compressie wil ik een verplaatsing van 1 mm naar beneden, ik selecteer het bovenvlak en vervolgens het normale naar het vlak, wat een z-verplaatsing van 1 mm maakt.
Ik laat het onderdeel 1 mm bewegen en ik wil weten hoe krachtig het is om het te laten bewegen, wat hier verkeerd is.
Hallo Snouzy13 zei:
Hier zijn de resultaten zonder een limiet op te leggen aan de verplaatsing, maar met een belasting van 90 N verkrijgen we een verplaatsing van ongeveer 3 mm (zie afbeelding)
Aan de andere kant, als we opleggen dat de verplaatsing beperkt is tot 1 mm, is het resultaat inderdaad 1 mm met een identieke belasting van 90 N of 200 N als we de test willen doen.
Wees voorzichtig, want in het geval van een unipodale steun zal het scheenbeen het volledige gewicht van het lichaam dragen (het volstaat te zeggen dat uw pinnen (slechts 5 mm in diameter) nutteloos zijn om de verplaatsing bij compressie te beperken), in dit geval dient het alleen om de twee delen van het opnieuw samengevoegde scheenbeen op één lijn te houden (zoals bij de externe fixatoren ilisarov).
Een Ilisarov wordt voornamelijk gebruikt om botfragmenten te verkleinen of te fixeren in het geval van complexe fracturen van lange botten (scheenbeen, umerus, enz.).
Tot uw beschikking om u meer te vertellen over wat u echt wilt testen.
Vriendelijke groeten
deplacement_limite_a_1mm.jpg
2 likes
De suite in ZIP voor screenshots voor de simu attention 2018-versie
Vriendelijke groeten
PS je hebt twee in elkaar grijpende ritsen ( = 1 ASM met PRT + 1 rits met foto's
information_et_assemblae_en_v_2018.zip
Niezen
Ik begrijp wat je wilt, maar neem de moeite om te lezen wat je een uur geleden hebt gezegd.
Ik zeg je nogmaals dat jouw manier van doen niet de juiste is. In de resultaten van mijn vorige e-mail heb je het verwachte resultaat 'met de verkeerde methode en met de juiste in relatie tot het te bereiken doel. Met de juiste methode weet je dat het minder dan !!!!! kost om de twee kleine pinnen 1 mm te verplaatsen.
Vriendelijke groeten
Hallo, bedankt voor je hulp.
"Hier zijn de resultaten zonder een limiet op te leggen aan de verplaatsing, maar met een belasting van 90 N krijgen we een verplaatsing van ongeveer 3 mm", is het niet 0,22 mm?
"200 N als je de test wilt doen", waar komt deze waarde vandaan en wat bedoel je?
Ik heb geen solidworks 2018, dus ik zou naar de assembly kijken bij het installeren van de studentenversie. Ik zag dat je connectoren hebt toegevoegd, ik weet niet waar het voor is, maar ik zal het in de montage zien.
In mijn geval bestudeer ik basis externe fixeermiddelen. Het doel is om de kracht voor elke beweging te vinden, dan zal ik de hellingshoek van de pinnen, hun diameters enz. veranderen. Uiteindelijk zou ik deze krachten met elkaar vergelijken. Dat is wat mijn stagebegeleider me op dit moment heeft opgedragen .
Vriendelijke groeten
Het probleem is in de eerste plaats woordenschat die verschillende betekenissen kan hebben, gezond verstand en de betekenis die in een bepaald veld wordt gebruikt, wat hier simulatie is
Hoe uit te leggen
Verplicht reizen (ik heb het alleen over de normen)
Om een statische analyse uit te voeren, moet het model goed worden gefixeerd om verplaatsing te voorkomen.
A) Vaste geometrie: alle vrijheidsgraden, inclusief rotatie, zijn geblokkeerd.
B) Vlakondersteuning Geeft aan dat het object op dit vlak vrij kan bewegen, maar bijvoorbeeld dat het niet kan bewegen ten opzichte van een rand. Een beetje zoals je computermuis waarbij je zou zeggen dat hij niet uit de muismat kan.
C) Vast draaipunt Geeft aan dat een cilindrisch vlak alleen aan het einde van zijn as kan bewegen (kan niet radiaal bewegen), maar in axiale richting kan bewegen (zoals een deurscharnier). De straal en lengte veranderen niet onder belasting.
DE STERKE PUNTEN
Kracht, druk, zwaartekracht, middelpuntvliedende kracht, lagerbelasting, massabelasting op afstand, verdeelde massa.
In jouw geval oefen je bij voorkeur een kracht uit.
Vriendelijke groeten
@Zozo_mp
Hallo
Ik begreep wat je bedoelt met krachten en opgelegde verplaatsingen, ik had dit deel al begrepen. Kun je me uitleggen wat ik hierboven heb geciteerd , de 90 N 3 mm en de 200 N?
Bedankt
Voorbij de elastische limiet is er plastische vervorming, dan breuk...
Moge de kracht met je zijn ; )
Edit: oeps ik had het aantal dsl-pagina's niet gezien
1 like
Hallo snouzy13 zei:
Wat je moet begrijpen is dat het een beetje is alsof je met je vingers op een veer drukt. Als je van 90 N naar 200 N gaat, heb je een grotere vervorming omdat de pinnen meer zullen buigen bij 200 N.
Het is in uw belang om deze referentie te bewaren voor de verschillende tests die u zult moeten uitvoeren, aangezien dit is wat uw tutor van u vraagt.
Trouwens, zet in je tests je twee pinnen in een X, door ze te kruisen, zul je natuurlijk de minste vervorming hebben. Met andere woorden, het zal zijn waar uw scheenbeen het beste wordt ondersteund. Als je de moed hebt om het X-vormige systeem te doen, kijk dan eens hoe het eruit ziet met 200 N in de as van het scheenbeen. :-) :-)
Vriendelijke groeten
Hallo Zozo_mp
Ik zie niet wat er is veranderd in de assemblage die je hebt gewijzigd, je hebt connectoren toegevoegd, mesh-controle, maar ik krijg nog steeds 444 N voor een opgelegde verplaatsing van 1 mm.
Ik heb experimentele waarden die rond de 50-100 N liggen voor 1 mm en daar vind ik 444 N, ik begrijp er niets meer van.