Goedenavond; Ik probeer een vorm van het type "kernkop" te creëren (niets militairs, het is om een stoommachinekuip te maken bij het modelleren) met behulp van SW's "Bossing / Smoothed Base" -functie. Schets 1 (E1 / voorvlak) heeft een schets die is samengesteld uit rechte segmenten en een halve cirkel: E2 (bovenvlak) is samengesteld uit een spline en rechte segmenten; ten slotte wordt E3 (rechtervlak) verondersteld de geleidingscurve te zijn, ook een spline (zie afbeelding).
Natuurlijk mislukt het gladstrijken. In een eerdere versie was E2 (bovenvlak) ook samengesteld uit lijnsegmenten en een halve cirkel - en de afvlakking werkte. Ik leid af dat het de aanwezigheid van de spline in E2 is die me doet zwermen. Maar waarom en hoe de (kernkop)koers te corrigeren ;-) ); Ik weet het niet.
Ik heb de berichten gelezen (inclusief die van de vioolrug van GT22), ik heb ook de "proportionele" optie geforceerd (verschillende combinaties), ook mislukt.
Uw inzichten om dit boek te maken zullen waardevol zijn. Goedenavond en goede zondag.
Ik ben er nooit achter gekomen hoe ik de kleurschetslijnen moet hebben. Het lukt me om dit in de schets te doen, maar de kleur verschijnt niet meer als de schets is gesloten. Het lukt me om de gezichten in te kleuren zoals in de afbeelding hierboven, maar niet in de schets. (RHAAAaaaaaa)
Omdat ik uitga van het principe dat als ik een functie niet in 10 minuten kan gebruiken (20 minuten als iemand het me een beetje uitlegt), het slecht is, dus in dit geval probeer ik mijn schetsen niet meer in te kleuren.
Echter, als ik "Open mind" ben, als je me vertelt hoe ik het moet doen, zal het een kans voor mij zijn om mezelf te bedriegen hihihi en de schroef in kleur te zien
Nou de jongen moet wel helemaal dronken zijn, maar hoezeer ik ook alle mogelijke combinaties probeer, niets aan te doen,-( Ik voeg het bestand toe (SW17).
Kan iemand van jullie me vertellen wat ik verkeerd doe?
Ok goed gezien Zozo_mp ... Toch zijn de segmenten aanwezig in de 2 schetsen, maar er lijkt geen rekening mee te worden gehouden ... raar ;-(
Nog een laatste vraag: het soort "krachtlijn" (2 groene handvatten en een dunne zwarte lijn) die verschijnt wanneer je de afvlakkingsfunctie activeert, waar wordt het voor gebruikt en hoe gebruik je het? Ik kan geen verklaring vinden voor het gebruik ervan.
Oh en nog iets dat me stoort aan spline-handgrepen: a) het lijkt erop dat we de richting van de vector alleen op een verticale of horizontale manier kunnen beperken, niet op een richtingsas - is er een oplossing om de vector op elke as te beperken?; en b) hoe je een spline-handvat symmetrisch maakt, zodat de lengte van de vector aan beide zijden van het contactpunt met de spline zelf identiek is.
voor je splines moet je onderscheid maken tussen 2D splines en 3D splines. Je begreep dat 2D-splines alleen in twee dimensies kunnen worden bestuurd, in tegenstelling tot 3D-splines ;-)
Je hebt verschillende manieren om je splines te besturen.
Ik had enige tijd geleden een mini-tutorial over dit onderwerp gemaakt, maar naarmate de versies van SW zijn geëvolueerd, zouden we de nieuwe mogelijkheden moeten toevoegen. In de hoop dat enkele tips uit dit document nuttig voor u zullen zijn. Ik heb het in PDF gezet omdat niet alle collega's op het forum Word hebben.
Voor de gladstrijkfunctie zal ik je later antwoorden. ;-)
((( Nog een laatste vraag: het soort "krachtlijn" (2 groene handvatten en een dunne zwarte lijn) die verschijnt wanneer u de afvlakkingsfunctie activeert, waarvoor wordt deze gebruikt en hoe wordt deze gebruikt? Ik kan geen uitleg vinden over hoe ik deze moet gebruiken. ;)))
Ik heb een mini-tutorial voor je gemaakt over het waarom en hoe van deze handgrepen. Vertel me of dit je uitkomt als verklaring.
Een super grote dank voor de tijd die je hebt besteed aan het maken van deze echt duidelijke en nauwkeurige tutorials.
Nogmaals bedankt voor je hulp.
Ter info: ik ben erin geslaagd om te doen wat ik wilde met mijn spline-gladstrijkingen, die om de een of andere reden de eerste keer niet werkten. Zie bijlage.
Aan de andere kant lijkt het mij dat de constructielijnen niet worden gewaardeerd door de afvlakking.