Gladstrijken tussen 2 schetsen op 2 verschillende vlakken: SW2013

Hallo

Ik probeer 2 schetsen op 2 verschillende vlakken glad te strijken met behulp van de baas/gladde basisfunctie, waarvan een van de schetsen op de voorkant van een onderdeel staat.

Het lukt me goed als ik uitga van een tekening waarvan de 2 vlakken geen contact hebben met een onderdeel.

Ik begrijp niet wat me dwars zit.

Heb je een idee?

doe-het-zelf

platine_moteur.zip

Tests in de ondergrond gaat het  meestal beter

en zie met de geleidingscurves

Laat een scherm zien van wat je wilt

@+

Ik denk dat je omgekeerde afronding een probleem voor hem is.  
Probeer het met de oppervlaktemodule die meer dingen accepteert.

1 like

Hallo

Ik denk dat we de 2 operaties die ik wil doen moeten scheiden. Je hebt 1 schets op de 2 poten en 1 schets boven de andere 2 schetsen. Voor mij zou het nodig zijn om ze te vermoeien zodat elk been zijn schetsen heeft voor de extrusie.... een lever, het hele ding, sindé, je moet een 3D-schets maken die de schetsen leest en daar werkt het... zie PJ

lissage.jpg
1 like

Het lukte me echter om het te doen zonder door een bestaande kamer te gaan.

Maar op het eerste gezicht, zal het me een hol onderdeel maken?

anders is het met de functie, "oppervlakte gladmaken" omdat ik hetzelfde deed in massief.

In het vastleggen van mijn test op het onderdeel en hieronder de functie uitgevoerd zonder het onderdeel

capture.jpg
1 like

Het is omdat je in het ene geval een onderdeel maakt en dept, het andere maakt een extrusie... Kijk naar mijn vorige post met de bijlage....

Sorry, de berichten hebben elkaar gekruist

Ja, dat klopt.

Aan de andere kant begrijp ik je 3D-schets niet,

En hoe kopieer ik dan naar de andere vestigingen?

Zie bijlage

bijgevoegd bestand SW 2012

het gaat heel goed in volume

Het is aan jou om naar de schetsen te verwijzen

@+ ;-)

lissage_entre_2_esquissediiity.sldprt
1 like

De 3d schets is om richting te geven. Je zult de bewerking nog een keer moeten herhalen voor de andere tak en dan denk ik dat je het hele ding symmetrisch wilt maken.

Ik stuur je zowel de STEP als het deel in 2016 omdat het mij lijkt dat jij het ook hebt. En voor de STEP kun je Featureworks gebruiken, die de functies in de kamer herkent... Vroeger had ik een bug omdat het niet werkte zonder de 3D-schets en nu wel.... Om niets te begrijpen...

Het past beter bij het bestand.   ;-)

platine_moteur.zip

Kun je me uitleggen waarom een 3D-schets

als zoals ik tekende, het overeenkomt met de behoefte

Tenzij ik niets begreep, heb ik alleen gemaakt van uw afbeeldingen bijgevoegd op de draad

met verspringende profielschets 3

De hoogte van deze afvlakking komt overeen met de afstand van de offsetvlakken

Nu kunnen de schetsen asymmetrisch zijn, het werkt ook

het bestand in SW 2012 is gepost in mijn vorige antwoord

@ Cobra vertel me of het past of niet dank u

@+

Ja GT22, ik deed het zo eenvoudig, ik heb gewoon de tekening op de onderste tak in elke schets verwijderd zoals Cobra me adviseerde te doen en het werkt goed.

Nu teken ik de onderste en dan ga ik symmetrie, die is nog niet gewonnen!!

1 like

screenshots gemaakt STP

zodat ik kan volgen als je het niet erg vindt ;-)

Ik begrijp niet waarom je je basschets verwijdert om hem opnieuw op te bouwen????

U kunt ook een bibliotheekfunctie maken als u dat wilt

om deze rechttrekking te hebben en hem te plaatsen waar je hem maar wilt, op alles en overal en in elke richting

U hoeft alleen maar de functie in te voeren

Hoe voeg je afbeeldingen in de tekst in?

Je hoeft  alleen maar op de rood omcirkelde afbeelding te klikken

Zoek op je harde schijf naar de afbeelding die bijna is opgeslagen ;-)

om het te selecteren  en klik op OK

Hier is het @+

Goed dank je.

Voor cobra kan ik de stap niet openen met 2013, het crasht uiteindelijk, het is jammer, want ik heb het geopend met 2016

Je opende de STEP en de kamer met 2016??? Voor gt22 is het in feite een onderdeel met 4 takken en op 2 daarvan had hij de gebruikelijke schetsen. De onderste schets op elk van de takken en de bovenste schets idem dito. Daarom vertelde ik hem dat hij er een moest verwijderen om het te laten werken. ..

Voor Cobra

Waar haal je schetsen 4 en 5 vandaan om de gladstrijking te doen, want aan de basis zijn dat de 2 en 3?

Dit is interessant omdat hiermee de 2 extrusies tegelijkertijd kunnen worden gladgestreken