Gladstrijken niet mogelijk

Hallo

Ik probeer 2 schetsen glad te strijken, maar niets te doen, maar als ik ze onafhankelijk extrudeer, werkt het.

Ik ben onder Sw2013

Ik voeg screenshots en de bestanden toe

Bedankt

Doe-het-zelf

care.jpg
capure.jpg
capture.jpg
t4.sldprt

Hallo @diiity;

Twee voorstellen om het verwachte resultaat te bereiken:
- De schetsen lijken symmetrisch ten opzichte van de x-as en y-as. Het is daarom wenselijk om aan een kwart van het stuk te werken en vervolgens door symmetrie te voltooien;
- De gladstrijkfunctie staat niet toe dat u meerdere lussen in hetzelfde profiel heeft. Het is daarom noodzakelijk om de buitenste vorm glad te strijken en vervolgens te verwijderen door voor elke cel glad te strijken.

Een bijkomend voordeel: de schetsen zijn lichter, dus makkelijker in te perken...

Vriendelijke groeten...

t4_img01.png
t4_img02.png
5 likes

Om de buitenkant glad te strijken , heb ik gewoon de verschillende lijnen en rondingen geselecteerd, maar het werkt niet, met hulplijnen

cure.jpg

Goedenavond. Een geometrisch interessant stuk, maar niet haalbaar met traditionele productiemethoden. Ik weet het, dat was niet de vraag , maar misschien is dat de reden waarom de software faalt. De twee schetsen die moeten worden gladgestreken zijn vergelijkbaar, maar niet genoeg voor de software. Het kan de twee oppervlakken niet met één handeling verbinden.

Om de buitencontour te kiezen, moet u de gesloten lus gebruiken (niet de segmentgroep). Hiermee wordt de gesloten omtrek geselecteerd.

Om vervolgens de interne volumes te verwijderen, maakt u gladstrijkende verwijderingen door de regio's te selecteren. 

De richtlijnen zijn niet bruikbaar voor deze gladstrijking. De dubbele symmetrie wordt goed gerechtvaardigd door het vorige antwoord van m.blt.

3 likes

Hallo

Geweldig dat het werkt.

Mijn zorg is om te weten aan wie ik het beste antwoord toeschrijf...

doe-het-zelf

1 like

Hier is het resultaat

Aan de andere kant, hoe verwijder je de lijnen van symmetrie?

captured.jpg

Hallo

Symmetrielijnen komen overeen met raakvlakverbindingen. Als u ze wilt bekijken/verwijderen, volgt u dit pad: Extra > Opties > Weergave op de pagina Systeemopties en kies vervolgens het selectievakje dat bij u past in het vak Raakranden weergeven weergeven.

Merk op dat de eigenschap ook van toepassing is op de andere raakvlakken van het onderdeel als die er zijn.

Fijne dag.

1 like

Zou voor scheidingswanden de herhaling aangedreven door een schets van een dunne functie ondersteund door 2 samengestelde curven die overeenkomen met de binnen- en buitenmuren werken?

In dit geval kunnen de symmetrielijnen niet worden verwijderd. Normaal gesproken worden deze verbindingslijnen verwijderd door stikvlakken in de symmetriefunctie. 

De oplossing is om opeenvolgende gladstrijkingen te maken. 

Allereerst het buitenvolume

Trek vervolgens het centrale volume af door de materiaalverwijdering glad te strijken

Vervolgens dezelfde functie voor elke uitsparing op een kwart van het onderdeel

En tot slot

de twee symmetrieën van deze uitsparingen.

Negen functies in totaal

2 likes

Laatste vraag.

Ik ben erin geslaagd de symmetrielijnen te verbergen, maar afhankelijk van de zoom zijn de lijnen van de cellen zichtbaar aan de bovenkant, maar als ik dichtbij zoom, verdwijnen ze

cpture.jpg

Hallo

Wat de symmetrielijnen betreft, ben ik dezelfde mening toegedaan als @soring, normaal gesproken verwijdert de symmetriefunctie ze (samenvoegen, oppervlakken naaien), 

Voor het zoomprobleem vermoed ik de facetisering, 

facetisation.png

Hallo

Over het algemeen geldt dat de symmetrie ten opzichte van een vlak van een volume- of oppervlaktefunctie een rand aan de verbinding laat zien. Dit is zelfs als het oppervlak op een normale manier op het vlak terechtkomt, wat het geval is op het door @diiity voorgestelde deel .
De "afwijkingsanalyse" laat zien dat de afwijking in de oriëntatie van de normalen aan de verbindingsrand nul is, ten minste tot op de tweede decimaal (zie bijgevoegde video). En toch combineert SolidWorks de twee oppervlakken niet tot één en behoudt het een zichtbare rand, zelfs bij gebruik van de functie voor het stikken van oppervlakken. Het lijkt erop dat normalen voorbij de tweede decimaal niet langer in de war zijn...
SolidWorks daarentegen verbergt de rand na het selecteren van het ad-hocselectievakje in de optie "Raakranden weergeven". Dit bevestigt het bijna tangente karakter van de verbinding.

Uitzondering: als het in evenwicht te brengen oppervlak een eenvoudig oppervlak is - vlak of omwentelingscilinder - normaal voor het symmetrievlak, slaagt SolidWorks erin het te verwarren met zijn symmetrie en verdwijnt de rand omdat er maar één oppervlak is.

De manier om de aanwezigheid van deze randen op het "t4.sldprt" -onderdeel te voorkomen: om de buitenste vorm in een enkele functie te genereren, zonder symmetrieën te gebruiken, dus met een enkel oppervlak. Hetzelfde geldt voor de centrale nis. En, als kers op de taart, gebruikt de definitie van het onderdeel nu slechts 4 volumefuncties.

Uiterlijk van verborgen randen... Onder bepaalde omstandigheden kunnen theoretisch verborgen lijnen van de kamer verschijnen als ze zich achter dunne muren bevinden. Dit is vooral het geval bij dynamisch inzoomen...
Dit is slechts een anomalie in het display, de topologie van het onderdeel staat niet ter discussie.

Vriendelijke groeten.

t4_0.mp4

Mooie uitleg, ik dank jullie allemaal voor jullie bijdrage, maar ik heb nog steeds deze zorg om het beste antwoord toe te wijzen, maar je moet een keuze maken.

doe-het-zelf