Ik neem de vrijheid om een nieuw onderwerp aan te maken, zelfs als het nog steeds gaat om het "verschuiven" van hetzelfde bestand .obj mijn vorige onderwerp:)
Deze keer is mijn probleem dat ik niet echt tevreden ben met de "scherpte" die ik bij het rechttrekken krijg. Sterker nog, ik zou graag de kleine onvolkomenheden van de kunstenaar die met zijn polygonen werkt, willen verwijderen en iets industrieelers willen krijgen.
Dus hier is wat ik heb en dat ik graag zou willen "gladstrijken":
Dus de ScanTo3D-curvewizard heeft me tot nu toe veel geholpen, ik heb de volgende curves uit mijn mesh kunnen halen:
En als gevolg daarvan heb ik een beetje moeite om te zien of mijn probleem is dat ik te veel bochten heb gebruikt, of dat ze te veel defecten hebben?
Of misschien had ik niet moeten proberen deze "kolom" op deze manier te monteren, misschien is er een andere manier om het te doen?
Ja, maar het feit dat er ook maar de geringste hobbel is, doet me denken dat ik niet de goede kant op ga.
Sterker nog, een vriend heeft dit model voor me gemaakt op 3ds-achtig, en mijn doel is om het over te zetten naar solidworks om een plastic omhulsel van deze vorm te maken. Ik heb geen idee hoe het gaat in de wereld van kunststofverwerking, maar ik kan me voorstellen dat als ik geen volledig glad model heb, het niet gaat werken, toch?
Ik weet niet of mensen op het forum in het veld werken en me wat informatie kunnen geven.
@opiep27 wat zijn de overblijfselen? Anders begreep ik je voorstel om te "knippen" niet echt.
@r.Paulin, wil je dat ik het aantal bochten nog meer reduceer? Het probleem is dat nadat ik de oorspronkelijke vorm niet echt meer respecteer, wat niet alleen een cirkel is die in iets ovaal verandert, er een "uitlopend" effect in het midden is.
Ik had graag iets gehad dat de rondingen op een intelligente manier een beetje had gestandaardiseerd om het in feite een beetje symmetrischer te maken. Misschien moet ik de curves doen op 1/4 van het volume, en ze dan dupliceren door symmetrie op de andere 3 kwartalen, en het volume zo doen?
Ik voeg 2 screenshots toe van het originele model en de superpositie ervan met mijn gladstrijken (ik heb het volume in rubberen kleur gezet zodat je duidelijk kunt zien, en sorry voor de bol die de inleg raakt :D).
Ik heb de indruk dat je met jouw rol de grenzen van Solidworks bereikt.
Je moet een probleem hebben met raakvlakken die elkaar in alle richtingen een beetje overlappen en conflicten.... Dit is meestal waar je blij bent om een zeer goede software voor het oppervlak te hebben (en als gevolg daarvan besteed je 3 dagen aan het modelleren van een onderdeel.
Als je de kans hebt, heb je dan geprobeerd je stuk te maken met Creo of Catia? (of een andere software die specifiek is bedoeld voor het oppervlak. Maar ik weet niet al te veel)
1- In de vormgereedschappen heb je: analyse van het ontwerp, hierdoor kunt u zien of uw onderdeel gemakkelijk te verwijderen is volgens uw scheidingslijn.
2- Knippen: volgens de afbeelding heb je een vorm onder dit stuk (bol?). Dus als je eenmaal je gidsbochten hebt. Je neemt de schets van het snijpunt tussen de bol en het te verkrijgen deel om het te verwijderen (of je verbergt het geïmporteerde lichaam). En van de geleidingscurven maak je het deel dat je pb stelt. Kortom, je tekent je deel snel opnieuw.
Nou, het ontwerp is niet op mijn niveau, zelfs na het bekijken van een video waarin het supereenvoudig lijkt, kan ik niet hetzelfde nog een keer doen:D
Aan de andere kant probeer ik de gladstrijking opnieuw uit te voeren met behulp van de geleidingscurven die zijn geëxtraheerd door de ScanTo3D-curvewizard (in de "sectie" -modus), ik heb geprobeerd er 8 te extraheren (2 voor het rechte vlak, 2 voor het vlak, en 2 per diagonaal), Het resultaat is veel beter in termen van gladstrijken.
Omdat ik echter zou willen dat de verkregen vorm symmetrisch is, denk ik dat het verstandiger zou zijn om slechts 3 splines te herstellen (1 rechte, 1 vlak, 1 diagonaal) en de andere 5 door symmetrie te verkrijgen.
Het probleem is dat ik nog niet heb gevonden hoe ik een symmetrie van deze splines kan maken. Ik denk dat het komt omdat ik 3D-schetsen heb en geen 2D (wat niet erg logisch is aangezien deze curven zijn verkregen via de curve-wizard in de "sectie" -modus, en het snijdt het net volgens een vlak).
Dus als iemand me kan uitleggen hoe ik een symmetrie van de spline in de 3D-schets kan maken, of hoe ik de 3D-schets kan omzetten in een 2D-schets (sindsdien lukt het me om een symmetrie in een 2D-schets te maken), zou het me in staat stellen om dit deel af te ronden (hoop ik tenminste).
Heb je geen andere methode om voor te stellen? Omdat deze niet lijkt te werken.
Zoals ik al zei, zijn deze rondingen gesneden via de "sectie" -modus, aangezien het vlakken gebruikt om de rondingen te maken, moeten ze in 2D zijn, zelfs als ze in een 3D-schets zijn (tenzij ik ze per ongeluk naar 3D heb geschakeld door hun uiteinden te raken aan de 2 profielen die worden gebruikt voor het gladstrijken?).
Dus ik zei tegen mezelf dat ik een 2D-schets ging maken op hetzelfde vlak dat ik gebruikte om de spline te krijgen, ik maakte de schets en kopieerde/plakte de spline, maar het heeft helemaal niet dezelfde kop, wat nergens op slaat...
Nou, ik denk dat ik erin geslaagd ben om zo'n beetje te doen wat ik wilde doen op het gebied van symmetrie, door deze video te volgen: https://youtu.be/XCf-pfeHK_8
Ik vind het nog steeds een beetje vies om door een oppervlak te moeten gaan, om een ronding te herstellen...