Naar aanleiding van mijn laatste vraag over de dxf export macro van een familie van onderdelen, wil ik deze macro graag verbeteren.
Aangezien mijn kennis over dit onderwerp vrij zwak is, zou ik graag willen weten of het mogelijk was om een soort lijst te hebben van de verschillende codes die in VBA kunnen worden getypt.
Met hun uitleg. het zal me in staat stellen om een beetje + over het onderwerp te weten en om mijn macro zelf te verbeteren (nou ja, ik hoop ^^)
Dus je hebt het over de VBA SolidWorks? Omdat het gaat om Excel, AutoCAD en vele anderen!
Omdat er duizenden instructies zijn, afhankelijk van wat je wilt doen (in een onderdeel, een assemblage, een plan, de waarde van een dimensie ophalen, de kleur van een gezicht), is er geen eenvoudige lijst, maar de hulp van SolidWorks is redelijk goed gedaan:
@.PL: Het lijkt me niet off-topic. En zelfs als het informatie is die nog steeds kan worden gebruikt om te @Bart. De informatie gaat niet alleen over Excel en Acess, maar ook over de VBA-taal. Het lijkt mij dat je dit weet, maar VBA is een gemeenschappelijke taal met specifieke kenmerken voor elke software.
Een beetje alsof de VBA Frans was, de Zuid-Fransen uitblinkt, Access de Fransen van Lille en Solidworks de Frans-Canadese (persoonlijk vond ik veel van mijn antwoorden voor Solidworks bijvoorbeeld in pagina's voor Excel)
Inderdaad, ik had alleen de titel "Visual basic minimal spiekbriefje voor Excel" gezien, maar het deel over Excel begint pas op pagina 22.So er wat interessante informatie is, mea culpa.
Maar naar mijn mening zijn de VBA Excel en SolidWorks niet zo close als de Fransen en de Fransen in Quebec!
Trouwens, je eerste link werkt niet (hij eindigt met... en is niet aanklikbaar!).
Het is inderdaad niet aanklikbaar (waarom? niemand weet het!) Maar met een beetje knip- en plakwerk gaat het vanzelf;)
Trouwens, ik zou je aanraden om door de site te bladeren. Ik heb een link naar een pagina geplaatst (niet functioneel) maar er staan verschillende interessante dingen in