Ik ben op zoek naar een solidworks-macro die wordt gestart vanuit een assembly en alle onderdelen van de assembly opsomt (een beetje zoals een BOM kan doen). Ik wil echter dat het de eigenschap "Coördinatensysteem" weergeeft en dat ik de waarde ervan kan wijzigen en dat deze eigenschap na validatie verandert in de betreffende kamer( s).
Hier is een afbeelding die weergeeft wat ik wil doen. (Op dit moment probeer ik het alleen voor de referentiekolom te doen) Op deze afbeelding is dit wat er op Catia wordt gedaan met een macro waar je alle eigenschappen van elk onderdeel kunt wijzigen.
Hier is een stukje code dat je kan helpen, het gaat door alle onderdelen van een asm en geeft de eigenschappen "Beschrijving" en "Landmark" weer in een msgbox!
Anders is alles wat je wilt doen uitvoerbaar, het enige wat je hoeft te doen is coderen!!
U kunt een stuklijst maken in de assemblage met een model waarin de coördinatenkolom wordt weergegeven. Wijzig vervolgens de gewenste hulplijnen door te dubbelklikken in het vak. De woning past in de kamer, het is bidirectioneel ;-)