Boeken voor Industrieel Ontwerper

Hallo, ik zou graag willen weten of je boeken of documenten hebt om me te adviseren de basisprincipes op het gebied van de industrie in het algemeen (industrieel ontwerper) te herzien .
Ontwerp, materialen, functionele afmetingen, enz.
Ook op de Solidworks software in ieder geval uit 2016.
Alvast bedankt voor uw antwoorden en ik wil u erop wijzen dat ik, net als iedereen, de GDI van CHEVALIER al ken.
PS: Om preciezer te zijn, ik heb Industriële Wetenschappen en Duurzame Ontwikkeling en Industrieel Product Design gestudeerd.

De doc over solidworks, zelfs oud is nog steeds nuttig:)

Nu begrijp ik de noodzaak niet echt, want als je met het oog op je training het nodige hebt?

3 likes

Hallo

Bij de GDI van Chevalier is er het Memotech Productique ontwerp en tekening dat erg handig is.

Voor Solidworks is er de handleiding voor video-ontwerpers. Ik weet niet of het in de handel verkrijgbaar is. Maar het is erg handig.

MaD -> Het is altijd handig om een paar boeken te hebben die ons herinneren aan enkele basisregels in design. En dan zijn de STIDD BAC's helaas helemaal niet meer gebaseerd op verspaning en komen de studenten uit de secties met hiaten in het ontwerp...

9 likes

Voor uw praktische vragen heeft u Lynkoa =)

7 likes

Nou, het is grappig, het is dat ik een versie van de Designer's Guide heb, maar van Cadware ^^

Hallo

het lijkt mij dat de GDI niet meer te koop is.

Memotech blijft.

todesco -> Het is toch nog steeds te koop op internet...

MaD -> Het kan afhangen van de wederverkopers.

1 like

Zoals je said@MaD, ja, ik heb het nodige, maar idealiter zou ik willen dat het wordt gecomprimeerd en, indien mogelijk, wordt uitgezonden, omdat ik een heleboel documenten heb, dus alleen al om dit of dat hoofdstuk te onderzoeken, vereist het een zekere moed gedurende de 5 jaar studie in het veld ^^

1 like

De AFNOR-gids is veel beter dan de GDI, maar ook meer beren.

5 likes

Ik specificeer: Nathan's Guide to Industrial Sciences and Techniques

6 likes

Hallo

Ik raad de serie "Memotech" van Delagrave aan

Cdt

Fred

4 likes

Hallo

Voor de functionele dimensionering vind ik de CLIC/QUICK_GPS-methode zoals uitgelegd door Bernard ANSELMETTI (.pdf gratis online beschikbaar).

3 likes

Anders zijn er de AFNOR-specificaties bij Nathan's:

http://ecatalogue.nathan.fr/lycee_professionnel/#page/78-79

Ze zijn erg goed op het gebied van productie.

1 like

Hallo

er is een STI FANCHON-gids, er ontbreekt wat informatie, maar het is echt leuk.