Eigenschappen locatiesjabloon gevouwen onderdeel

Hallo

In Solidworks wordt, wanneer een gebogen onderdeel wordt gemaakt, een lijst met  eigenschappen gegenereerd,

Weet u waar dit model zich tussen de bestanden bevindt? (als het bestaat)

Ik wil dit model "formatteren" (als het mogelijk is)

Hartelijk dank

(Ik ben een beginner in het beheer van lijsten en nomenclaturen onder SW)

C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2017\lang\english\lassen

1 like

Bedankt, maar... Dit is voor de gelaste onderdelen, dit "weldmentproperties.txt" bestand?

In dit bestand staan geen eigenschappen die het mij geeft voor gebogen onderdelen.

Ik heb veel gezocht maar ik kan het niet vinden :(

1 like

Hallo

Heeft u het over deze eigenschappen?

2 likes

Ja precies, deze eigenschappen zijn voor gebogen delen, maar ik kan de "bron" van deze eigenschappen niet vinden

(Ik heb daar een gevouwen stuk koffer neergezet)

piece_pliee.png
1 like

Blijkbaar worden deze eigenschappen gebruikt in weldtable-standard.sldwldtbt die zich bevindt in ...\SOLIDWORKS\lang\english.

Concreet, wat wil je doen?

2 likes

Bedankt dbz, ik heb het bestand gevonden waar je het over hebt, ik zal kijken of het het is,

Anders is het punt van mijn vraag dat deze eigenschappen in de array niet kunnen worden gewijzigd, we kunnen er meer toevoegen maar niet wijzigen en dus een array met een bepaald aantal eigenschappen.

Bijvoorbeeld, voor "Lengte" gebruikt mijn client de variabele "Lengte" en wanneer ik "lengte voor lengte" wijzig en de array sluit, wanneer ik deze opnieuw open, is er altijd "lengte". Dus onder "lengte" heb ik "Lengte" toegevoegd, het is de enige manier die ik heb gevonden.

1 like

dbz, weet je hoe je een bestand als dit "weldtable-standard.sldwldtbt" moet bewerken?

het is geen tekst en SW wil het niet openen.

Ik droog

Hallo

Dit is een tafelmodel model. Zie hier: http://my.solidworks.com/reader/forumthreads/202315/how-to-open-the-sldwldtbt-file

Meer info in SW help: http://help.solidworks.com/2011/English/solidworks/sldworks/legacyhelp/sldworks/detailing/Table_Templates.htm

Wat DBZ je liet zien is "een tafel"

Dit is niet de instelling voor de woningen die u zoekt.

Tenzij ik me vergis, denk ik niet dat we toegang hebben tot dit instellingsbestand (het verschijnt niet in de bestandslocaties).

1 like

Net als olivier42 heb ik niet de indruk dat we iets van deze eigenschappen kunnen bewerken.

Voor uw probleem kunt u in een tabel met gelaste onderdelenlijsten , wanneer u een eigenschap aan een kolom toewijst, de gewenste titel van de PropertyManager plaatsen. Eenmaal gewijzigd, kunt u dit type tabel opslaan "aanpassen" als u gewend bent om het te gebruiken.

Anders  kunt u een eigenschap Lengte maken die doet denken aan de eigenschap Lengte van het lichaam van het onderdeel, maar deze is een beetje verdraaid.

2 likes

Bedankt Remrem en Olivier42, Allereerst, Remrem, mijn probleem ligt niet op tafelniveau, mijn klant heeft zijn "cutlist" -tafel die ik in de tekening integreer, maar zijn tabel vraagt om andere gegevens dan die van SW wanneer ik een gevouwen onderdeel maak. (in de parameters van de gesoldeerde elementen) geef ik je de eigenschappen die SW geeft in pj.

en Olivier42, zoals je kunt zien, dbz toont de eigenschappen voor een gevouwen deel, (dezelfde als ik heb)

Om af te sluiten met DBZ, ja en ik doe het goed zoals je daar zegt, maar ik had graag om redenen van "reinheid" in het onderdeelbestand de juiste variabelen gehad zonder "duplicaten" te maken, alleen maar vanwege de nadruk op Materiaal in plaats van MATERIAAL, zie je, en bovendien MATERIAAL in hoofdletters wil hij het niet maken omdat hij zegt dat het al bestaat, Het zijn dat soort kleine dingen die vergif. En als ik de kolommen van de tafel van de klant aanraak is het niet cool, ik wil het graag vermijden.

Maar goed, als er geen oplossing is, probeer ik het uit te leggen aan mijn klant.

Ik twijfel niet aan je kennis, ik heb op dit forum zeer interessante vragen en antwoorden gezien over veel onderwerpen

Ik ga het proberen op een dassault systèmes forum, ik weet niet waar en als ik een positieve heb zal ik de oplossing melden.

Tot straks, hartelijk

piece_pliee.png

Nou, blijkbaar is dit een heel oud probleem dat SW-ontwikkelaars niet opnieuw hebben onderzocht. (sinds 2013)

De enige manier zou zijn om macro's te gebruiken die API-functies gebruiken. :(

DS-SW forum:

https://forum.solidworks.com/message/364145

1 like

Hallo

Meestal staan eigenschappen in een tekstbestand. Ik heb een zoekopdracht uitgevoerd op mijn pc, maar ik heb niets gevonden.

U kunt echter een macrofunctie gebruiken die de waarden ophaalt die u nodig hebt en de eigenschappen van elke plaatwerkbehuizing bijwerkt.

Ik zeg functiemacro omdat in uw geval het nodig is dat de gegevens worden bijgewerkt over wijzigingen in het model.

U kunt deze macro ook gebruiken om de eigenschappen naar wens te hernoemen.

Probeer een zoekopdracht te starten door *.txt in de Solidworks-mappen te zetten wanneer je een beter resultaat hebt dan ik:)

Vriendelijke groeten.

Bedankt Yves, voor het zoeken naar een "txt" bestand, ik heb al veel gezocht, maar ik kan nog een keer kijken en ook xml, ik weet het niet,

Voor macro's heb ik nu niet al te veel tijd, maar daar zal ik naar kijken.

(beginner met VB en SW)

Vraag voor forumbeheerder, mijn vraag lijkt onopgelost en zonder oplossing,

Kan een vraag open blijven staan?

Ik zou niet op "zelf opgelost" willen klikken om het onderwerp te sluiten:(

(Ik moet nog wat onderzoek doen maar op dit moment heb ik het erg druk :(  )

Vriendelijke groeten

1 like