Ik ben op zoek naar professionele CAD-software die niet te duur is, als iemand advies heeft, ben ik geïnteresseerd. Het zou zijn om onderdelen, tekeningen en kleine assemblages te maken. Je hebt niet per se een gasinstallatie als Catia nodig.
De goedkoopste die ik ken is Creo modeling express (zie http://www.ptcfrance.com/cad/elements-direct/modeling/express) omdat het gratis is, maar in het Engels en beperkt tot 60 onderdelen per assemblage en het is geen "parametrisch", het hangt echt af van het gebruik dat je ervan wilt maken.
Ik richt een micro-onderneming op om te reageren op online aanbestedingen, dus het hangt allemaal af van wat de klant nodig heeft. Als ik vind dat CAD een te groot probleem is, val ik terug op ontwikkeling.
Of in het slechtste geval als je Solidworks op de vuilnisbelt hebt liggen en als je in onderhoud bent; Je kunt altijd nog aan je baas vragen of je de vorige versie thuis kunt gebruiken, want de licenties zijn nog actief als ik me niet vergis!
Het is ten strengste verboden om een studentenlicentie voor professionele doeleinden te gebruiken.
Of je zult een licentie van goedkope software moeten kopen of een gratis software moeten nemen die je op het net vindt, of je kunt ook Solidworks huren