Oprogramowanie pomiarowe na modelach 3D (.stl .obj .off .ply)

Witam

Szukam oprogramowania, które pozwoli mi na wykonywanie pomiarów na modelach 3D w formacie .stl, .obj, .ply lub .off.

Pomiar odległości punkt-punkt i pomiar obwodu przekroju.

Moje modele 3D mają dużą liczbę faset, trudno jest mi je otworzyć za pomocą SW. Mają objętość mniejszą niż 1m3, z rozdzielczością około 5mm.

Nie znam się zbytnio na oprogramowaniu do zarządzania chmurą i szukam czegoś darmowego lub taniego, nie wymagającego maszyny wojennej (mam laptopa z I5 i 8 GB pamięci RAM, co pasuje mi do SW dla małych i średnich asm)

Czy znasz oprogramowanie, które może wykonać to zadanie? Z góry dziękujemy!

Witam;
Edrawing akceptuje otwieranie wielu formatów i mierzenie ich.

Możesz także użyć Blendera do pomiarów (darmowy, ale musisz się przyzwyczaić do interfejsu...).
https://www.blender.org/download/
Z drugiej strony, mając tylko 8 GB pamięci RAM, będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość. Jestem nawet zaskoczony, że Solidworks nadal działa (której wersji używasz?)

Pozdrowienia.

8 polubień

2015… Jadę tam z cierpliwością i delikatnością

Właśnie zrobiłem test na edrawing: pomiar nie jest aktywowany dla obiektów w STL. Szkoda.
Dziś wieczorem próbuję Blendre. Powiem ci, czy odpowiada temu, czego potrzebuję
Dzięki za wskazówkę MacLane :wink:

Blender robi to bardzo łatwo. Narzędzie pomiarowe znajduje się na stronie głównej.
Pozostań w trybie obiektowym

Ma to znaczenie dla wszystkich tych typów plików

W przypadku 8 GB pamięci RAM Blender bardzo dobrze radzi sobie z plikami stl, które nie przekraczają 100 MB.
W przeciwnym razie prostszy i bardziej darmowy jest Meshmixer firmy autodesk.

4 polubienia

W Blenderze zaimportowałem mój plik STL i próbowałem utworzyć splajn i przyciągnąć go do powierzchni obiektu. Nie mogę tego wydobyć na powierzchnię.

Na pierwszy rzut oka Blender nie jest do tego stworzony. Powinienem poszukać czegoś bardziej odpowiedniego i prostszego.