Professionele buigsoftware met SW (plaatwerk)

Hallo.

Ik  werk momenteel in een precisieplaatwerkbedrijf.

Ik gebruik meestal Solidworks en we bezitten, hightech laser, buigmachines, ponsmachines, autogeensnijden.

Ik werk aan solidworks bestanden, maar ook aan step en igs. De assemblages waar we het over hebben kunnen variëren van enkele gelaserde en gebogen en gelaste onderdelen tot bijna 200 onderdelen. We gebruiken software die ons toelaat om, zodra het onderdeel vlak is, het te registreren onder DXF en de schollijnen handmatig te traceren volgens de ext en int afmetingen, verlies bij de schol enz .... Mijn vraag is simpel, is er een snellere manier (met name dankzij een buigherkenning/simulatie software) om van een SW-, STEP- of IGS-bestand naar een plat onderdeel te gaan dat dus laser of autogeen kan zijn met de juiste ontwikkeling volgens een bibliotheek van V/matrix.

Om eenvoudiger te zijn, heb ik een gevouwen deel in STEP, is er een manier om het uit te vouwen en op te slaan in DXF zodra het plat is, met behoud van de gevouwen lijnen.

Ik dank u.

Gebruikt u de plaatwerkmodule bij uw manipulaties?

1 like

Voor solidworks bestanden via de plaatwerkfunctie, geen probleem

en voor DXF in uitgevouwen en lasersnijden

U kunt uw SOLIDWORKS-onderdeelbestand gratis doorgeven via Draftsight

voor de RWZI is het niet hetzelfde

Je moet dit bestand, dat in feite in Surface is, naar volume kunnen converteren

Wees dus voorzichtig bij het exporteren van de stap

Eenmaal in volume converteren naar plaatwerk en draftsight

En de cirkel is rond

@ +

1 like

Ik gebruik de SW-plaatwerkmodule volledig, maar op een STEP- of IGS-bestand dat naar ons wordt verzonden, afgezien van het terugsturen naar SW en het opnieuw detecteren van alle vouwen (meestal handmatig, gevouwen door gevouwen) zie ik het niet, daarom wilde ik weten of het mogelijk was om (en welke?) een buigherkennings- en simulatiesoftware te gebruiken en dan registreer het platte deel in DXF om het met de juiste devellopé en de juiste buiglijnen naar de SDD van de laser en de buigmachine te sturen.

Bedankt GT22 en Alain voor jullie antwoorden. We doen onderaanneming en de bestanden die we ontvangen zijn in stap en igs en afgezien van het opslaan van ze in solide en het opnieuw doen van alle vouwen die ik niet zie.

Hallo

Ik werk in een bedrijf met een vergelijkbaar machinepark. 4 buigmachines van 2 tot 8m en 3 lasermachines van 3 tot 5kW. We hebben een kleine Topsworks-module  die geënt is op Solisworks en Solidwoks-bestanden converteert naar geo (laserbestand met vouwlijnen). Deze kleine add-on bevat de plaatwerkinstellingen die je in Solisworks hebt gezet.

1 like

En deze module zou specifiek zijn voor alle machines in uw machinepark of bestaat deze in een betaalde of gratis licentie door een Ve/matrix-bibliotheek te volgen. Ik weet dat Amada modules heeft zoals SHEETWORKS", "V factory" enz ... enz. die het mogelijk maakt om vanuit een gebogen plaatwerkonderdeel automatisch zelfs uit een stap- of IGS-bestand een buig- en laser/OXY-programma te maken.

Ja, het is een betaalde licentie en het werkt voor ons omdat we alle machines van dezelfde leverancier hebben. en om een STEP of ander bestand aan te passen doe ik het volgende:

Hier is een van mijn tutorials

http://www.lynkoa.com/tutos/2d/comment-changer-les-rayons-de-pliage-d-un-step

en dit is hoe Topsworks werkt:

https://www.youtube.com/watch?v=q9CZfkYpyE0

uw bestanden die naar u worden verzonden, zijn plat of in 3D

als ze in 3D en in volume zijn en je kunt ze opslaan in het solidworks-deel

Converteer het gewoon naar plaatwerk en je hebt maar één FAC om te bepalen dat de vouwen automatisch worden gedetecteerd

Je hoeft niet alle 1/1 schol te detecteren

SW doet het allemaal zelf

anders in specif plaatwerk dat werkt met SW

http://www.assyscad.com/fabrication-tolerie-SolidNEST.html

http://www.exactflat.com/

onder andere

Ik dank u voor uw antwoord. Ik zal de tutorial van deze stap zien.

Sommige bestanden die naar ons worden verzonden, zijn echter "uit de massa gesneden", d.w.z. dat de klanten het plaatwerk van hun CAD niet gebruiken, en in dit geval, zou uw module, of een andere module, deze gebogen onderdelen door simulatie deel voor onderdeel kunnen herkennen of herkennen, zelfs als we sneden, splinters enz moeten maken ...   in een assemblage en het automatisch doen? Ik weet dat, net als in uw geval, machinemerken zoals het uwe dit soort specifieke modules aanbieden. Maar kunnen ze, met verschillende machines, werken?

Als ik zeg gesneden uit de massa, is dat omdat om een "90-vouw" te maken, een klant een schets op zijn gezicht tekent, en extrusie bijvoorbeeld:) ( als je begrijpt wat ik bedoel  )