Lange tijd bezig met het herbouwen van boominformatie...

Hoi allemaal

Op de server waar de pdm draait (SolidWroks Workgroups PDM 2013) heb ik de SolidWroks Workgroups PDM service opnieuw opgestart.

Als ik toegang wil tot de PDM, verschijnt er een bericht : " reconstructie van boominformatie..." 

Het is nu al 3 uur aan de gang.

Als ik de server opnieuw opstart, kan dit de PDM  beschadigen ?

Groetjes

Ik weet het niet PDM maar 2 dingen:

- Als u de service opnieuw hebt opgestart, betekent dit dat deze is gestopt. Het zou interessant zijn om te weten waarom... Als de shutdown plotseling was, is het waarschijnlijk dat de database is beschadigd, vandaar de reconstructie. Afhankelijk van de hoeveelheid gegevens is het normaal dat het tijd kost (het systeem moet de bestanden één voor één openen om te weten welke links ze hebben.

- Het opnieuw opstarten van de server zal niets verbeteren, aangezien het een nieuwe afsluiting van de service zal veroorzaken die bij het opstarten zal worden hervat.

Hallo

Bedankt voor de informatie.

In werkelijkheid kwam er geen abrupt einde aan de dienstverlening van de PDM! Ik stopte het handmatig omdat het was gecrasht. Toen heb ik het opnieuw opgestart, het draait een tijdje en crasht dan weer (niet meer mogelijk om toegang te krijgen tot de PDM).

Toen stopte ik de service en startte opnieuw op en ik heb de kluis opnieuw geïndexeerd, behalve dat het veel langer duurt dan normaal en het ram op de server vol raakt, dus ik weet niet of er een probleem is. Vandaar de twijfel aan een herstart 

Index de kist opnieuw om te voorkomen dat deze te vaak crasht.

"Ik heb het handmatig gestopt omdat het was gecrasht." = abrupt stoppen

De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom was er een crash? En dan ook nog eens 2 keer.

Ik denk dat het starten van de herindexering terwijl een reconstructie aan de gang is, de server overbelast (hij doet ongeveer 2 keer hetzelfde werk).

Als je het opnieuw indexeren netjes kunt stoppen, denk ik dat het beter zal zijn.

En probeer contact op te nemen met uw ondersteuning als niemand anders u hier te hulp schiet.

1 like