Hallo
Ik ben op zoek naar " Trajectory Length", maar dan op een 3D-schets om een kabellengte te garanderen. Helaas kan ik dit niet doen omdat deze tool grijs wordt weergegeven, uiteraard niet beschikbaar bij 3D-schetsen. Is er een andere snelle manier om de lengte van de schets live te bekijken (als de zijkant verandert)?
Om de lengte te controleren, moet ik één voor één de lijnen, rondingen, enz. selecteren om vervolgens de totale lengte te hebben, maar het is tijdrovend!
Bij voorbaat dank aan de gemeenschap!
Niet beter, een andere oplossing is om het rechte en gebogen deel (in echt lg) opzij te zetten en een constructielijn te tekenen die de toevoeging van al deze ribben opneemt, maar het is nog tijdrovender, het voordeel is dat als je een lengte verandert, het evolueert.
Maar ja, de functie op een 3D-schets zou veel beter zijn voor een ontwikkelaar!
Wanneer u in uw schets bent, opent u het meetvenster (M), selecteert u de schetssecties die u wilt meten en kunt u de totale cumulatieve lengte lezen
Hallo @Charley ,
Aangezien dit een kabel is, zijn de entiteiten waarschijnlijk samengevoegd.
Wat weerhoudt je ervan om gewoon Select Chain en Evaluate > Measure te gebruiken om de lengte te achterhalen?
Dat is wat ik doe, maar het is tijdrovend en niet dynamisch. En zonder het meetvenster te hoeven openen, heb je het totaal onderaan:
Dat is wat ik al doe... Ik wilde een snellere en vooral dynamische oplossing.
Hallo
Gebruik van sensoren en een meting aansturen?
Goed gedaan! Het werkt als je nadenkt over herbouwen en je kunt zelfs een waarschuwing instellen als je een bepaalde waarde overschrijdt! Dank je wel Cyril
Een andere manier is om een eenvoudige macro te gebruiken die de lengte berekent van alle entiteiten in de schets die wordt bewerkt.
Met een selectievakje kunt u constructieregels wel of niet opnemen.
LgEsquisse.swp (360 KB)