Ik heb een assemblage waarin er verschillende onderdelen in zijn ingebouwd mechanisch gelast. Is het mogelijk voor SW om automatisch de totale lengte van alle profielen te berekenen, voor de volledige montage via een gedetailleerde stuklijst inclusief gelaste stuklijsten?
Hier lukt het me om het te doen, maar de totale lengte die ik krijg is beperkt tot elk mechanisch gelast onderdeel. In mijn assemblage zijn er echter verschillende onderdelen die bijvoorbeeld Ø10 rekbare staaf gebruiken. (zie bijlage, om redenen van vertrouwelijkheid heb ik de beschrijving verwijderd, maar de artikelen 3 en 4 zijn vergelijkbaar, dus ik zou graag willen dat er in de kolom totale lengte de som is van de lengtes van 3,1 + 4,1 en 3,2 + 4,2. Hetzelfde geldt voor deel 2, dat in hoeveelheid 2 is, ik zou graag willen dat de totale lengte van 2.1 het dubbele is van de eenheidslengte van dit onderdeel, enz ... )
Als ik het goed begrijp, maak je een montage van ELK onderdeel van een gelaste monteur?
Als dat het geval is, is het een nogal vervelende methode...
Maar hoe kom je tot het resultaat in de kolom "L.totaal"? door een vergelijking? Omdat ik sommige resultaten niet begrijp (bijv. 1.2: 2 X 700 = 2080)
Heb je geprobeerd de eigenschap "totale lengte" te gebruiken?
Omdat ik geen SW bij de hand heb, weet ik niet of het werkt in een stuklijst en in een montage....
Maar in een bestand met gelaste constructieonderdelen kunt u inderdaad de totale lengte berekenen die voor elk type profiel in een lijst met gelaste onderdelen wordt gebruikt.
Ik weet niet welke versie van SW je hebt, maar de 2019-versie is echt het bekijken waard.
We hadden op donderdag een demonstratie - in het land van de zijde en de heer Vaucanson - over complexe en verwarde mechanisch gelaste frames en met tabellen voor de stromen direct in SW.
@Hubert gebruik ik de totale lengte-eigenschappen van elk mechanisch gelast onderdeel. De informatie die ontbreekt om te begrijpen is de kolom met de titel van het profiel (bijvoorbeeld 1.10 en 1.2 zijn 60x60x4 vierkante buis)
@Zozo, ik heb alleen SW2017
@ icome, waarschijnlijk, maar ik ben nieuw in het gebruik van SW (ik ben meer CREO geformatteerd, dus ik worstel een beetje om mijn automatismen te vergeten). Ik zou hem moeten kunnen laten begrijpen dat "Totale lengte profiel = totale lengte (deel 1, als profiel = a) + totale lengte (deel 2 als profiel = a) +.... " en dat voor elk profiel, behalve dat ik zou willen dat het het op zichzelf doet zoals het doet in mechanisch gelaste onderdelen, want als ik meer tijd besteed aan het invoeren van de vergelijkingen dan aan het handmatig optellen, is het niet zo interessant.
Hier is een overzicht van de myCADtools-tools die u kunt downloaden. Je hebt een beschrijving van de CuttingOptimization-tool waar @flegendre het over heeft.