De materiaalverwijderingsbewerking op een plaatwerk uit een DXF-bestand in SOLIDWORKS

Hoe kan ik een materiaalverwijderingsbewerking uitvoeren op een plaatwerk uit een DXF-bestand in SOLIDWORKS zonder dat de software automatisch sluit?

Hallo

Mijn collega's zullen zeker meer informatie nodig hebben om u te antwoorden.
Persoonlijk zou ik deze vragen

• Verander je de DXF in Part voordat je de schets bewerkt.
  • Op welk precieze moment van de SW-werking automatisch sluit
  • Als je zegt " sluit automatisch ", betekent dat dan dat de software " crasht ", "jammerlijk crasht", " je een reis naar het parthenon aanbiedt".

Vriendelijke groeten

5 likes

Hallo;

We zullen meer moeten zeggen... Solidworks crasht? Bevriest?
Gezien de " Screenshot* " (we zullen ook aan dit onderwerp moeten werken) en de relatieve complexiteit van de af te trekken schets, zou ik meer neigen naar een verzadiging van het beschikbare geheugen (RAM).

Vriendelijke groeten.

5 likes

[ Off-topic: Op
Nou , @Zozo_mp wachten we op een " Screenshot " van je gezicht dat trots je nieuwe medaille draagt...
Off-topic: Uit]

4 likes

Ik probeerde het DXF-bestand om te zetten in een bewerkbare schets, zodat ik materiaal kon verwijderen. Tijdens deze bewerking duurt het echter 10 minuten voordat SOLIDWORKS is geladen en sluit het vervolgens automatisch. Ter informatie: mijn pc heeft 16 GB RAM

Ik maakte het plaatwerk, selecteerde het gezicht om de DXF in te voegen en probeerde het vervolgens om te zetten in een bewerkbare schets. Op dit punt sluit SOLIDWORKS echter automatisch

Hier is het voorbeeld van de afbeelding
Ik heb een afbeelding als uitgangspunt gebruikt om een deur te maken. Van dat beeld heb ik vervolgens DXF gemaakt. Nu wil ik de DXF ombouwen tot een plaatwerkonderdeel om de volledige modellering van de deur te maken en aan de muur te bevestigen.

Je moet je afbeelding om te beginnen in tweeën splitsen.
16 GB RAM is nog steeds niet veel, maar probeer het eens door een andere software dan Solidworks af te sluiten. (Vooruitzichten, Weer, Updates en Meldingen...)
Anders kunt u uw afbeelding hier plaatsen, met vermelding van de versie van Solidworks die u gebruikt... Het is niet onmogelijk dat een van ons erin zal slagen deze schets om te zetten.

4 likes

[HS aan]
Ben vi @Maclane
Ik wacht op de medaille, zodat ik niet meer op het forum hoef rond te spoken. :roll_eyes:
Het forum is als het eiland van de verleiding, kom daar niet; Anders komen we in de verleiding, het is verschrikkelijk.
Ik hoop het voor de Olympische Spelen te ontvangen, zodat het niet verdrinkt in de andere. Het is een hele klus in deze periodes!

Plukken
[HS /Uit]

2 likes

Hallo

Misschien door te werken vanuit een afbeelding in plaats van een DXF...
Schetsafbeeldingen converteren naar vectorgegevens - 2024 - SOLIDWORKS Help

1 like

Als je de Photoshop-suite hebt, kun je met Illustrator zonder problemen een PNG of PDF (die al vector zou zijn) naar DXF converteren. De rendering respecteert het model beter dan bijvoorbeeld de Autotrace-tool van SolidWorks.
Anders kunt u via de online site Convertio gaan, maar de weergave is er niet altijd

2 likes

Een wezen voorbij de realiteit dat we altijd met plezier weer zullen zien :ghost:

2 likes

Pas op voor conversies! U moet altijd controleren of de steken goed zijn samengevoegd om gesloten lussen te hebben. Zonder dit is het niet uitgesloten dat het tijdens de nabewerking fouten kan genereren, zoals crashen.

2 likes

Dank aan degenen die op mijn bericht hebben gereageerd om me te helpen. Het is me gelukt om de schets van de DXF te maken, ook al was de DXF vrij ingewikkeld. Ik wil graag de oplossing met je delen, zodat niemand in de toekomst hetzelfde probleem heeft. Het enige dat u hoeft te doen, is de prestatiemodus van uw pc wijzigen. In eerste instantie vond ik het in de batterijduurmodus, ik veranderde het in de high-performance-modus.

2 likes