Mijn bedieningsbalk is verdwenen

Mijn opdrachtbalk is verdwenen en toch is deze gecontroleerd, ctrl+9 doet er niets aan, hoe kan ik deze herstellen? 

Naar mijn mening is uw ordermanager van het scherm.

De eenvoudigste manier is om de positie van de commandomanager te resetten.

Om dit te doen, sluit u SOLIDWORKS en gaat u vervolgens naar het register (start, typ regedit in het zoekvenster)

vervolgens in de map HKEY_CURRENT_USER\sofware\solidworks\solidworks201x\userinterface en hernoem de CommandManager-map naar bijvoorbeeld CommandManager_old

Herstart SolidWorks en de ordermanager keert terug naar zijn oorspronkelijke positie.

edit: sorry dat ik niet had gezien dat de software in kwestie is drafsight en niet solidworks ... Helaas heb ik in dit geval geen oplossing, ik laat het over aan de experts

1 like

Probeer het in het optie->optiemenu van de systeem->tekst van het opdrachtvenster

@+

Hallo

Misschien proberen een nieuw profiel aan te maken in Tools > opties > profiel?

2 likes

Het kan worden verborgen/ontmaskerd door met de rechtermuisknop op een werkbalk te klikken.

Misschien is het ergens anders heen verplaatst!

Om het te zien, toont u het bureaublad, vervolgens alleen Draftsight en verbergt/toont u de opdrachtbalk.

Hallo

Het venster (of de opdrachtbalk) kan worden opgeroepen door de "F2"-toets. Eenmaal weergegeven, brengt u het terug naar het tekengebied (zwart of wit scherm, afhankelijk van de configuratie). Dubbelklik er nu snel op en het zal terugkeren naar zijn plaats onder aan het scherm. Het enige dat overblijft is om de "hoogte" aan te passen.

Het verdwijnt heel gemakkelijk door erop te dubbelklikken en op de achtergrond van de tekening te klikken. Bug wat mij betreft.