Mijn snelkoppelingsbalk maakt nooit een volledige dag!

Hoi allemaal

Gewoon een kleine vraag die misschien triviaal lijkt, maar die na verloop van tijd nogal een pijn in de kont is!

wanneer u een (of meer) entiteiten in het grafische gebied selecteert, biedt Solidworks automatisch een kleine werkbalk met bijbehorende functies of opties ernaast. Het is heel praktisch! Aan de andere kant verschijnt deze automatische snelkoppelingsbalk na een (goede) tijd niet meer! Ik weet niet waarom, maar het is bijna dagelijks, op een bepaald moment in de middag wanneer ik op entiteiten klik (of het nu een onderdeel of een assemblage is), verschijnen deze snelkoppelingen niet meer. niet alleen in het grafische gebied, maar ook in de boom (waar ik met de rechtermuisknop moet klikken om een onderdeel te verbergen of het onderdeel te openen...)

De enige oplossing die ik heb gevonden is om Solidworks te sluiten en opnieuw te openen, en daar werkt het

Ben je dit ooit tegengekomen? Of een oplossing die me zou behoeden voor het elke keer midden in de middag opnieuw opstarten van Solidworks?!

barre_de_raccourcis.jpg
2 likes

Solidworks 2014 SP2 Ik wed?

1 like

Kwijt!

SP4 uit 2015

1 like

Hallo

Hebt u gecontroleerd of de Microsoft KB die het probleem veroorzaakt, is geïnstalleerd?

Anders, wanneer de balk verdwijnt, is deze uitgeschakeld in de opties?

Zie hier:

http://help.solidworks.com/2011/french/solidworks/sldworks/legacyhelp/sldworks/ui/context_toolbars.htm

Edit: zijn de grafische stuurprogramma's up-to-date?

Zie: http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html 

Het kan een probleem zijn.

1 like

Ik vertel je dat, omdat ik hetzelfde probleem had met de Sp2 van de 2014...

2 likes

De KB is OK!

Op dit moment is de balk actief, dus de opties zijn goed afgevinkt! Logisch tot zover! Ik zal kijken wanneer het verdwijnt.

onmogelijk om het grafische stuurprogramma te installeren dat via uw link is verkregen... Bizar. tenzij ik in feite al op de hoogte ben! Hoe weten we dat?

1 like

Hallo Thom@s, (en iedereen)

Ga als volgt te werk om de driverversie van uw grafische kaart te bekijken:

Klik met de rechtermuisknop op het pictogram "Computer" op het bureaublad, klik vervolgens op Beheren/Apparaatbeheer/grafische kaart, vervolgens op de naam van uw grafische kaart en klik op eigenschappen en vervolgens op het tabblad stuurprogramma

Kijk daar om erachter te komen of je op de hoogte bent :http://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html

3 likes

Kijk ook naar het Ramrestante-geheugen wanneer het dit probleem voor u oplost. Als er niet veel Rams beschikbaar zijn, hebben we soms ook problemen met de grafische weergave (een deel van de weergave in zwart... en andere grafische problemen)

En de enige oplossing is om SW te verlaten en te heropenen...

3 likes

Doet u in dezelfde geest regelmatig een CCleaner of solidworks Rx / systeemonderhoud om tijdelijke bestanden op te schonen?

2 likes

Ja, anders is het dat je snelkoppelingsbalk deel uitmaakt van de 25 uur/week :)

2 likes

Alleen omdat het stuurprogramma van uw grafische kaart up-to-date is, wil nog niet zeggen dat dit het beste stuurprogramma is om Solidworks uit te voeren.

Dassault ontwikkelt zijn eigen stuurprogramma's om hun software met betere compatibiliteit uit te voeren (in theorie)

U kunt een kijkje nemen op het Solidworks-portaal, in uw account heeft u een handleiding om de stuurprogramma's voor de grafische kaart te downloaden. Maar vreemd probleem....

3 likes

Ik heb de update van het stuurprogramma van de grafische kaart gedaan dat zogenaamd wordt aanbevolen door SOLIDWORKS...

Grote moeite heeft mij gekost! Het is een hel! Volledig onstabiele software, crasht elke 15 minuten sinds gisteren is het ondraaglijk! Natuurlijk werk ik aan grote assemblages, maar mijn oude stuurprogramma's, niet gevalideerd door solidworks, hielden tenminste stand...

Terwijl ik de hele tijd opnieuw opstart, is mijn snelkoppelingsbalk er nog steeds! Tenminste!!

1 like

Welke grafische kaart heb je? Welk stuurprogramma heb je gedownload? Soms biedt hij er 2 aan, je kunt de 2 testen!