Mijn camera werkt niet

Hallo!
Als onderdeel van het project in mijn laatste jaar van de middelbare school, moet ik het systeem waar ik de leiding over heb modelleren en vervolgens simuleren.
(foto van het kinematisch diagram op solidworks bijgevoegd).

Het draaien van de cilinder van de blauwe munt wordt verondersteld het "ei" op het frame (het zwarte stuk) te rollen. Vanwege de vorm van het wiel worden de horizontale en verticale geleiders verondersteld elk te vertalen volgens de as waarvan ze afhankelijk zijn via schuifschakelaars naarmate de beweging vordert. 

Dit stelt me in staat om een studie te doen van de beweging op mecha3D, maar ik kan geen nok maken tussen het wiel en de grond op solidworks. Bij het valideren verschijnt de foutmelding "Een of meer kenmerken van de nok hebben een straal die kleiner is dan die van de tellernok. Dit kan leiden tot slipfouten bij het schuiven van componenten" verschijnt en voorkomt de reconstructie van de verbindingen op mecha3D. 

Ik heb enkele uren gezocht of ik niet ergens een fout had gemaakt, of de beperkingen goed waren enz... Maar niets aan te doen, ik begrijp niet waarom het niet werkt.

Daarom heb ik je hulp nodig, want ik heb het echt nodig om te werken.

Bij voorbaat dank!

PS: Ik zit op Solidworks 2012 maar ik heb de mogelijkheid om over te stappen naar de 2015 versie.

assemblage.jpg

Hallo

Is het mogelijk om de montage te laten uitvoeren?

1 like

Hallo

Als je een tangentie plaatst tussen de rand van je nok en het rolvlak, werkt het ook niet?

1 like

Probeer uw vertaling handmatig te verplaatsen via de juiste tool

Creëer padoppervlakken voor de vloer en de nok

en creëer uw cam-beperking op deze genoemde oppervlakken

In theorie zou het moeten werken ;-)

Plaats uw assemblage met uw onderdelen om te testen

Het kan ook zijn dat het nodig is om een beperking op te heffen

Bekijk elk onderdeel om te zien of ze vrij kunnen bewegen

@+;-)

Ja, ik bevestig het geheel!

Ik heb geprobeerd de tangentie te doen, en als ik het goed heb gedaan, werkt het niet. Het is goed om met de rechtermuisknop op het oppervlak van het wiel te klikken nadat je de nokkenbeperking hebt geselecteerd, toch? Omdat ik het probeerde door het zo te doen en de tangentie niet eens verschijnt, terwijl het bij een cirkel wel zo is.

Ik heb het niet duidelijk gezegd, maar het wiel is een beetje speciaal, het heeft de vorm van een eivormig. Zodat u het begrijpt, wil ik dat het wiel draait om het systeem (een aangepaste en gemotoriseerde rolstoel) op te tillen om het oversteken van obstakels mogelijk te maken.

@gt22

Ik weet helemaal niet wat de juiste tool is, en wat bedoel je met het oppervlak van de baan? Ik heb niet al te veel tijd om te kijken :/

Voor de beperkingen is het mogelijk, maar ik heb slechts een paar toevalligheden / dia / coaxiaal, niets bijzonders behalve de camera. 

In de bijgevoegde bestanden is het onderdeel "ellipsoïdaal wiel kinematisch diagram (test)" slechts een aanpassing van het wiel om te proberen of het zo werkte. (Trouwens, ik vergat het te hernoemen, het zou een eivormig wiel moeten zijn en geen ellipsvormig). De tweede wielvijl heeft meer de juiste vorm, maar het is een wat oude vijl, de juiste afmetingen zijn 425mmm in plaats van 250 tussen de bovenkant en de rotatie-as (de cilinder), 165 in plaats van 180 voor de breedte en 160 in plaats van 80 tussen de onderkant en de rotatie-as.

Als het ooit onduidelijk is, aarzel dan niet om opheldering te vragen of mij te vragen de gewijzigde onderdelen op te sturen.

Bedankt voor je antwoorden in ieder geval:)

fauteuil_roulant_forum.zip

Voor de "geschikte" tool laat ik gt22 het je uitleggen. ;)

Voor de tangentie selecteer je de Tangent-beperking (en kwam niet langer) in Standard Constraints>Constraints en je entiteiten om het te beperken is de rand van je eivormig, in geel op de pyjama en het afgebakende vlak in roze.

assemblage_tangence.jpg

Edit: Ik heb het geprobeerd, voor mij is je cam beperking functioneel!

2 likes

Idoine kwalificeert wat  perfect geschikt is, wat gepast is , wat Oostengeschiktspecifiek voor iets.

Voorbeeld: ik kon  gemakkelijk mijn weg  vinden dankzij  de juiste bewegwijzering en  zeer goede nachtverlichting .    mijverliezen  verdween snel .

Synoniem: adequaat

Engelse vertaling: geschikt

dus de tool die je nodig hebt ;-)

Klik op Onderdeel  art\ASM-move.gifverplaatsen (werkbalk Assemblage) of Gereedschappen, Onderdeel,  Verplaatsen.

Voor het overige lijkt het mij dat onze vriend DBZ dat heeft gezegd

Je cam-beperking is functioneel, dus het werkt ;-)

Ik ga het niet controleren

door vlakken te creëren in het recht van contact op elk onderdeel

Het zijn deze zogenaamde contactvlakken van onderdelen die worden beperkt en niet de onderdelen zelf

@+ ;-)

2 likes

Dbz, ik had het inderdaad niet zo gedaan, maar als het werkt is het nikel! Ik probeer het morgen, ik hou jullie op de hoogte!

Je hebt geen foutmelding gekregen dat de straal van de nok kleiner is dan die van de tegennok of iets dergelijks? Welke versie van solidworks heb je gebruikt om het te laten werken?

Gt22, bedankt voor de definitie dat ik minder dom naar bed ga haha^^

Om het stuk te verplaatsen laat ik het meestal met de linkermuisknop drukken en slepen, ik weet niet of het iets verandert. 

Aan de andere kant, naast de foutmelding die verscheen bij het maken van de beperking, is mijn echte probleem dat het niet mogelijk was om een simulatie van de beweging te maken met mecha3D. De camera is gemaakt met een fout,  de automatische reconstructie (is het trouwens een goed idee om het zo te doen?) werkte niet goed. 

Sorry dat ik er lang over heb gedaan om het te proberen; Ik heb het eindelijk gedaan, maar het werkt nog steeds niet... Ik heb een foto bijgevoegd die je kunt zien. 

Ik weet niet of het leesbaar is, dus ik zal het hier transcriberen. Wanneer ik de tangentie tussen de grond en mijn wiel probeer te plaatsen, krijg ik het bericht "de geselecteerde entiteit is niet geldig voor het huidige beperkingstype" dat verschijnt wanneer ik het wiel probeer te selecteren. Dbz, welke versie van solidworks gebruik je?

PS: op de foto gebruik ik een plan dat op de grond is gemaakt, en niet direct het oppervlak van de grond omdat ik het direct heb geprobeerd en het werkte niet. Wanhopig wilde ik het zo proberen.

PPS: soms wordt de cam-functie normaal aangemaakt ('einde denk ik') maar in mecha 3D verschijnt het met een foutmelding, die zegt dat de berekening van het ideale coördinatensysteem is mislukt. En als ik de simulatie toch probeer uit te rekenen, crasht solidworks plots en sluit het als ik op de rekenmachine klik.

image_forum_solidworks.jpg

Alsjeblieft, iemand een idee?