Vandaag start ik Solidworks 2015 en ik krijg een foutmelding die me vertelt dat mijn geheugen vol is en dat ik niet verder moet gaan, ik vind het raar, maar ik start solidworks zonder programma, het zou voldoende geheugen moeten hebben. Komt het probleem voort uit een Windows 10-update?.
Ik kijk op het net en ik ontdek dat ik een deel van mijn geheugen moet toewijzen. Maar voordat ik met mijn pc ga prutsen, ga ik het aan de experts van solidworks vragen.
Tijdens het lezen van een bericht over dit onderwerp ontdekte ik in de taakbeheerder dat Google Chrome een groot deel van het geheugen in beslag nam. Ik heb het uitgeschakeld en ik krijg geen foutmeldingen meer. In de toekomst, als ik solidworks gebruik, zal ik Google Chrome uitschakelen omdat ik niet de mogelijkheid heb om geheugen toe te voegen, mijn pc zit vol met 8 giga ram.
Heb ik het probleem gevonden? Is er een andere oplossing?
@yannick.petit zou het beter hebben gezegd dan ik, maar vergeet niet om de SW-modules niet te laden bij het opstarten die niet altijd nuttig voor je zijn.
Als u assemblages uitvoert (naast het gebruik van alle ASM-verlichtingsoptimalisatieschema's), vergeet dan niet om SW meerdere keren per dag te sluiten en opnieuw op te starten omdat SW het geheugen verkeerd beheert. Ik heb een zeer sterke machine en ik heb altijd het PB.
16 GB is een minimum om aan iets anders te werken dan eenvoudige onderdelen.
U moet weten dat Windows 10 een geheugenruimte reserveert die evenredig is met de geheugengrootte. Windows moduleert deze grootte tijdens het gebruik van programma's.
Solidworks voor een 16 GB RAM-machine, begint de gebruiker te waarschuwen dat het geheugen vol is rond de 10 GB bezetting. Het enige wat je hoeft te doen is de andere programma's af te sluiten om verder te kunnen werken. U kunt ook letten op de Solidworks-add-ons die worden geladen wanneer het wordt gestart.
Aan de andere kant, bij het werken aan grote bestanden, worden ze geopend en vervolgens gesloten, en treedt geheugenfragmentatie op. In dit geval kan het sluiten van Solidworks helpen, maar soms moet je zo ver gaan dat je de machine opnieuw opstart.