Waarom zou je een macro willen? U kunt in één bewerking een schets maken bovenop de spline. Dus in de nieuwe schets heb je een lijn die de vorm heeft van de spline, maar niet meer veranderd kan worden.
Je kunt deze hele gevormde curve kopiëren en in iets invoegen zonder dat het ooit kan bewegen. Je kunt zelfs een blok van deze schets maken, zodat je de volledige figuur vele malen voor andere projecten kunt gebruiken.
Duur van de operatie 3 minuten tijdens het inschenken van de koffie
Vriendelijke groeten
Hier is een blok om overal in te voegen Schets18.SLDBLK (23.0 KB)
Bedankt voor je antwoord, ik heb het blokbestand gedownload, maar helaas, de schets blijft een spline, ik kan het wrappen niet doen met de mechanisch gelaste functie.
Sorry dat ik je tegenspreek, maar het blok is geen spline.
Bovendien, als u de spline van het blok niet bewerkt, beweegt er niets
Misschien ontgaat me iets in je uitleg of in wat je wilt doen. Wat bedoel je [quote="Farouk, post:4, topic:108806"] Ik kan het verband niet doen met de mechanisch gelaste functie. [/citaat]
Stuur je het volledige dossier, ik geef je een voorbeeld van wat ik je aanbied
Er zijn tegenwoordig maar weinig leden van dit forum die een 2023-versie hebben... Kunt u het document in een eerdere versie van SolidWorks produceren? Als alternatief kunt u het exporteren in IGES-formaat, door de opties voor schetsentiteiten en curven aan te vinken, zodat u "generieke" splines kunt ophalen .
Hier is een SolidWorks 2022-release Item1.SLDPRT (412.9 KB) Bedankt Kunt u mij helpen met het uitvoeren van de Macro voorgesteld door @sbadenis splines2arcs.swp (266.0 KB)
De macro werkt thuis ook niet, en het bestand is waarschijnlijk ook niet beschadigd (onmogelijk om het te bewerken) We zullen haar ergens anders moeten vinden of een ander die hetzelfde doet.
Je eerste schets wordt aan elke kant in een vierkant van 4900 mm geschreven. Het bestaat uit 938 entiteiten, voornamelijk splines, en enkele segmenten van lijnen (45). Ik gebruikte de C++ code voorgesteld door Biarc Interpolation - RyanJuckett.com om deze schets van de " Lions " te verwerken. Elke spline wordt benaderd door bogen van raakcirkels, met een snelheid van N bogen per bochtsegment, waarbij N even is en tussen 2 en 16. Aangezien elke spline slechts één segment heeft, is het aantal kenmerken ongeveer N x 938. Het bijgevoegde document (SW 2021) bevat de basisschets en 3 3D-schetsen van de verwerking, met respectievelijk N = 2, N = 8 en N = 16 bogen per segment.
Vondst:
Voor N = 2 bogen per bochtsegment is het algemene tempo voor 90% correct, maar sommige delen van bochten zijn zeer slecht benaderd. Dit is het geval wanneer de kromming van de spline sterk afneemt naarmate deze het einde nadert (vgl. de bijna rechtlijnige stralen van de zon in het centrale deel van de schets).
Voor N = 8 ligt de vorm dichter bij het origineel, met afwijkingen in de orde van grootte van maximaal 5 mm. Maar het aantal " boog" -entiteiten neemt toe tot meer dan 7500. Is dit grote aantal compatibel met het gebruik dat u van dit model wilt maken?
Voor N = 16 is de benadering zeer goed, maar ten koste van 15000 entiteiten (meer dan 10 minuten verwerking). Is het te overzien?
Het is aan u om het belang van deze benadering te beoordelen aan de hand van de schetsen van het bijgevoegde document. Een vraag: wat noem je " mechanisch gelaste bekleding", is dat realistisch gezien het aantal entiteiten in de schets? Als het antwoord positief is, zal ik de code afronden...
Hallo @m_blt Bedankt voor je antwoord, het is geweldig, je redt mijn leven.
Ik heb geprobeerd de stappen van mijn werk aan deze foto te illustreren om het voorbeeld van 3D-sets beter te begrijpen (hetzelfde voor een 2D-set als eerder verzonden) Mechanisch gelaste bekleding is de selectie van de bogen en lijnen van de schetsen, De keuze van het profiel dat in de gewenste vorm wordt gebogen om de decoratie te vormen, wordt gekozen op basis van verschillende criteria De ene keer maak ik schetsen voor elk profiel dat gebruikt gaat worden en de andere keer maak ik schetsen die meerdere verschillende profielen kunnen hebben.
Ik moet segment voor segment (boog of lijn) selecteren wanneer ik op de functie " mechanisch gelast element " ben; Het getal N = 16 lijkt me te groot (voor de selectie en voor de verwerking van SolidWorks), is het mogelijk om de twee macro's N = 2 en N = 8 te hebben?
De macro (eigenlijk een uitvoerbare module) is bijgevoegd, vergezeld van een uitlegpagina en een licht deeldocument om mijn tests uit te voeren, waarbij ik een van de leeuwen van je eerste schets in beslag neem.
Dank u voor uw inspanningen en uw zeer kostbare hulp. Ik heb geprobeerd de applicatie te starten op SolidWorks 2023 en 2022. omdat het het bestand was dat ik wilde verwerken, openen en weer sluiten, draaiend in de beheerdersmodus, het Lion-bijlagebestand en een ander bestand Ik krijg een bericht met de melding onbekend bestand
Ik heb de stappen geüpload die ik heb uitgevoerd, ik heb de test gedaan door eerst de versie van SolidWorks te selecteren en vervolgens het bestand na verbinding.
Verschil tussen werken in de ontwikkelomgeving en werken op de pc van de eindgebruiker... Tweede poging met de rits bevestigd. AppliBiArc_1.zip (1.6 MB)
Hallo @m_blt Ik hoop dat het goed met je gaat. Ik ben een probleem tegengekomen bij het gebruik van de conversietoepassing, ik probeer schetsen op andere vlakken dan het gezichtsvlak om te zetten naar boog (in groen) Ik krijg schetsen op het gezichtsvlak (in rood). Is het mogelijk om het probleem op te lossen?
De "werkende macro" is in feite het uitvoerbare bestand dat wordt voorgesteld in het AppliBiArc_1.zip bestand dat bij bericht nr. 18 is gevoegd...
Er moet alleen worden opgemerkt dat de bronschets met de splines een 3D-schets moet zijn. 3D-schetsen gebruiken het globale coördinatensysteem van SolidWorks, terwijl 2D-schetsen een speciaal coördinatensysteem gebruiken, ten opzichte van het schetsvlak, dat over het algemeen verschilt van het globale coördinatensysteem van SW. Dit is de vraag die @Farouk stelt in zijn laatste post, opgelost door simpelweg zijn 2D-schetsen om te zetten in 3D.