Macro catia V5

Hoi allemaal

Ik wil graag een macro maken op catia v5R19 waarmee ik het achtergrondplan en de cartridge van mijn doos in een map kan ophalen (tot nu toe niets ingewikkelds).

Maar als ik per ongeluk het plan begin te wijzigen en automatisch opsla zonder de back-upmap te hebben gewijzigd, wordt het achtergrondplan en het startblok overschreven. Dat zal vervelend zijn voor de volgende keren als ik deze macro ultiliseer. De moeilijkheid voor mij is daar.

Ik dacht eraan om mijn macro te maken door het bestand te openen, dan zal tjs in de macro het direct in een andere map opslaan, wat zou voorkomen dat het origineel per ongeluk wordt overschreven. Behalve dat elke keer dat ik een macro start, ik zou worden gevraagd om het vorige bestand te overschrijven als ik er niet aan dacht om het eerder te verwijderen ...  

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

Ten tweede, hoe plaats ik aangepaste pictogrammen in catia? Ik wil graag een werkbalk maken met mijn macro's (bijvoorbeeld een macro voor mijn A0-formaat, een voor mijn A1 enz...) en ze een ander pictogram toewijzen, maar ook hier loop ik vast.

Bij voorbaat dank

Hallo

En waarom zou je de originele bestanden niet alleen-lezen maken? Op die manier is het onmogelijk om ze te wissen of te wijzigen!

Inderdaad, het is perfect voor mijn eerste probleem;) Bedankt