Ik heb een probleem bij het wijzigen van de achtergrond. De lay-out verandert niet en blijft op de instellingen van de 1e basiskaart staan.
Om deze "standaard" te "corrigeren" heb ik een kleine macro gemaakt die de basiskaart verandert en vervolgens de lay-out volgens de basiskaart. Mijn probleem is dat, afhankelijk van de grootte van het achtergrondplan, we van printer wisselen, waardoor mijn macro standaard is.
Hoe neem ik een printerwissel op in een macro???
Of hoe u deze lay-outwijziging kunt opnemen bij het handmatig wijzigen van de basislijn???
Dat is precies wat ik wilde doen, maar ik moet iets hebben gemist bij het maken van het achtergrondplan, want bij het wijzigen van het achtergrondplan verandert de printer niet.
Nou, ik heb weer wat tests gedaan door mijn basemaps opnieuw te doen en de printer wordt niet in het basisvlak bewaard...
Hoe ik mijn basiskaarten maak: ik maak mijn DRWDOT of ik vul de printer in, de lay-out en vervolgens maak ik in de verkenner een kopie die ik hernoem naar . SLDDRT
Edit: @stefbeno ik bevestig dat de lay-out niet verandert, vandaar de macro die ik probeer te doen ... Aan de andere kant is er het probleem van het kiezen van de printer die ik niet in mijn macro kan implementeren...
Heb je geprobeerd om een macro in de manu te doen en te zien wat er gebeurt?
Daarmee bedoel ik, neem een macro op, voer de manipulatie uit en bewerk vervolgens de macro om te zien hoe het werkt (het werkt niet altijd, maar je weet maar nooit. Het helpt soms)
Dat gezegd hebbende, voor het oorspronkelijke probleem, begrijp ik niet echt waarom het niet volgt. Over het algemeen volgt het vanzelf. En als je moet schalen op schrijven, verschijnt er een bericht waarin je de vraag wordt gesteld. Misschien heb je "standaard" het feit aangevinkt dat je het niet doet? (Tools, Systeemoptie, Geavanceerd)
Dank je wel Bart, ik kende de API-helpsite van solid niet...
Dus dezelfde strijd voor de keuze van de printer: http://help.solidworks.com/2015/English/api/swconst/fileprint.htm => Momenteel niet beschikbaar in SOLIDWORKS API
Ik had mijn macro gebouwd op basis van een handmatige macro-opname zonder de printerwissel te vinden, ik begrijp nu waarom.... :'(
Hallo aan tous.je kom hier om te getuigen dat je een onmogelijke missie probeert. Persoonlijk heb ik nog geen oplossing voor dit probleem gevonden, maar zodra ik een aanknopingspunt vind, kom ik bij je terug om je te informeren.