Afgeleide configuratie voor het maken van macro's

Hallo allemaal,
Ik heb een macro waarmee ik benoemde configuraties kan maken volgens een procedure (01,02,03,...,xx).
Ik zou graag een macro willen hebben waarmee u een configuratie kunt maken die is afgeleid (subconfiguratie) van een specifieke bestaande configuratie (xx).
Heeft iemand een oplossing, want na meerdere pogingen loop ik vast.
Bij voorbaat dank

Hallo
Met addconfiguration2 van iconfigurationmanager hoeft u alleen maar de naam van de bovenliggende configuratie op te geven in de parameter "parentconfigname"

2 likes

Hallo Lynkoa15,

Dank u voor uw antwoord.
Aan de andere kant begrijp ik niet hoe je dit doet (macro beginner...).
Hieronder ziet u een voorbeeld van een macro voor het maken van configuraties die ik gebruik. Wat moet ik toevoegen om mijn subconfiguratie te maken? :

Sub hoofd()

Stel swApp in = _
Toepassing.SldWorks

Deel instellen = swApp.ActiveDoc
boolstatus = Part.AddConfiguration2("02", "", "", False, False, False, 256)
boolstatus = Part.AddConfiguration2("03", "", "", False, False, False, True, 256)
boolstatus = Part.AddConfiguration2("05", "", "", False, False, False, True, 256)
boolstatus = Part.AddConfiguration2("14", "", "", Onwaar, Onwaar, Onwaar, Waar, 256)
boolstatus = Part.AddConfiguration2("17", "", "", Onwaar, Onwaar, Onwaar, Waar, 256)
boolstatus = Part.AddConfiguration2("xx", "", ", "", Onwaar, Onwaar, Onwaar, Waar, 256)
Einde Sub

Als je in de API kijkt, is de oplossing van @Lynkoa15 de baone:
https://help.solidworks.com/2020/English/api/sldworksapi/SolidWorks.Interop.sldworks~SolidWorks.Interop.sldworks.IConfigurationManager~AddConfiguration2.html
En het voorbeeld dat in de API wordt gegeven:
https://help.solidworks.com/2020/English/api/sldworksapi/Work_with_Configurations_Example_VB.htm
Om preciezer te zijn, hier is de plaats waar u de naam van uw configuratie hebt opgegeven die u wilt afleiden:

Haal indien nodig de naam van de actieve configuratie op:
Model. GetActiveConfiguration

3 likes

Hartelijk dank

de macro werkt en ik ga vanavond minder dom naar bed :+1:

Fijne dag