Ik zou graag willen weten of iemand mij kan begeleiden. Ik weet niets van code en ik heb honderd vereenvoudigde paneelrepresentaties om te modelleren.
Ik heb een Excel-bestand met de namen van elk paneel en de afmetingen Hoogte x Breedte x Diepte.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk was om solidworks te vragen de naam en afmetingen uit het Excel-bestand op te halen en het onderdeel op te slaan en vervolgens regel voor regel verder te gaan om te voorkomen dat ik dit handmatig moest doen.
Wilt u voor elk paneel een ruimte hebben? in dit geval is het mogelijk om het met een macro te doen, maar ik ben niet goed genoeg in SW API om je te helpen.
Of wil je een eenpersoonskamer, met evenveel configuraties als je panelen hebt? In dit geval heb je de families van onderdelen die in SW bestaan
Je maakt je onderdeel één keer door namen te geven aan je afmetingen (h, b, p), daarna lijm je je Excel-tabel. SW maakt je net zoveel configuraties als je lijnen hebt. U kunt ze op elk moment wijzigen of toevoegen.
A+
Edit: tegen de tijd dat ik antwoord, is gt22 er al :-)
Elk parallellepipedum komt overeen met de grootte van een elektrisch paneel, ik moet ze dan in de verschillende kamers plaatsen waarvoor ze bedoeld zijn en zo de indeling in elke kamer controleren, evenals de mogelijke botsingen met andere aanwezige elementen.
Van mijn kant denk ik dat de gemakkelijkste manier is om een bestand met confs te maken en ze vervolgens op te splitsen in deelbestanden (er bestaan al hulpprogramma's om deze scheiding in n bestanden te maken). Het is niet nodig om een specifieke ontwikkeling te starten en in het geval van het toevoegen van een nieuw paneel behoudt u gewoon het originele bestand, voegt u een conf toe en start u de splitsing opnieuw.
Hier is een Excel-bestand dat SW aanstuurt (SW2016 - Wijzig VBA-referenties in het geval van een andere versie) dat onderdelen maakt en opslaat volgens de informatie in de tabel (naam, hoogte, breedte, diepte)
U dient in het excel-bestand de locatie van uw SW-onderdeelmodel in te vullen en de locatie waar u de onderdelen wilt opslaan.
Ik heb de naam niet meer in gedachten, maar het was beschikbaar bij axemble, dus waarschijnlijk op de huidige site. Waarschijnlijk explodeconfiguratie of iets dergelijks.
Ik heb al je advies gebruikt en ik heb niet echt gedaan wat ik wilde, maar het zal het doen, dus heb ik een familie van kamers gemaakt met de juiste paneelnaam voor elke configuratie. En toen vond ik een code om het onderdeel op te slaan onder de naam van de actieve configuratie. Ik plaats de onderstaande links voor het geval ^^.