Chciałbym wiedzieć, czy ktoś mógłby mnie poprowadzić. Nie znam się na kodzie i mam do zamodelowania sto uproszczonych reprezentacji paneli.
Posiadam plik excel z nazwami każdego panelu, a także jego wymiarami: Wysokość x Szerokość x Głębokość.
Chciałbym wiedzieć, czy można poprosić solidworks o pobranie nazwy i wymiarów z pliku Excela i zapisanie części, a następnie kontynuowanie linia po linii, aby uniknąć konieczności robienia tego ręcznie.
Mam nadzieję, że moja wiadomość jest zrozumiała. ^^
Czy chciałbyś mieć pomieszczenie na każdy panel? w tym przypadku jest to możliwe do zrobienia za pomocą makra, ale nie jestem na tyle dobry w SW API, aby Ci pomóc.
A może chcesz mieć jedno pomieszczenie, z tyloma konfiguracjami, ile masz paneli? W tym przypadku mamy do czynienia z rodzinami części, które istnieją w oprogramowaniu programowym
Tworzysz swoją część raz, nadając nazwy swoim wymiarom (h, w, p), a następnie przyklejasz tabelę Excela. SW wykona dla Ciebie tyle konfiguracji, ile masz linii. Możesz je zmienić lub dodać w dowolnym momencie.
Każdy równoległościan będzie odpowiadał rozmiarowi panelu elektrycznego, następnie muszę je ustawić w różnych pomieszczeniach, do których są przeznaczone, a tym samym sprawdzić układ w każdym pomieszczeniu, a także ewentualne kolizje z innymi obecnymi elementami.
Ze swojej strony myślę, że najprostszym sposobem jest zrobienie pliku z confs, a następnie podzielenie ich na pliki części (istnieją już narzędzia, które umożliwiają podział na n plików). Nie ma potrzeby rozpoczynania konkretnego rozwoju, a w przypadku dodawania nowego panelu po prostu zachowaj oryginalny plik, dodaj conf, a następnie zrestartuj podział.
Oto plik Excel sterujący oprogramowaniem (SW2016 - Zmień referencje VBA w przypadku innej wersji), który tworzy i zapisuje części zgodnie z informacjami podanymi w tabeli (Nazwa, wysokość, szerokość, głębokość)