Macro automatisch aanmaken van eigenschappen

Hallo allemaal,

Ik maak vaak aangepaste eigenschappen in mijn onderdelen om op te nemen in het titelblok - zie bijgevoegde afbeelding.

Het werkt geweldig! Aan de andere kant is er een nadeel: je moet de handeling elke keer handmatig herhalen als er een onderdeel wordt gemaakt...

Weet iemand een macro waarmee u deze eigenschappen direct kunt invoegen zonder het menu te doorlopen? Ik heb geprobeerd het te creëren door het op te nemen, maar niets helpt...

Alvast bedankt voor je tijd!

Schpampz

question_forum_proprietes_automatique.png

Hallo

Geen macro nodig.

U slaat een leeg deel op, maar met uw eigenschappen als een deelsjabloon. Dit staat in een gedeelde map. Zeker als je met meerdere mensen werkt. Vervolgens ga je naar "Opties" en vervolgens naar "Bestandslocatie". U configureert het pad van uw modellen naar de juiste map.

Bij elk nieuw stuk gebruik je je nieuwe model. Het is dus niet nodig om de manipulatie opnieuw uit te voeren.

4 likes

Hallo

We werken op dezelfde manier als Remrem beschreef en we hebben al zo'n tien van dat soort onderdelen met de materiaaleigenschappen. Elk stuk is vernoemd naar het materiaal dat het bevat. Ze zijn geregistreerd in prtdot

Zoals remrem maar je kiest achteraf het materiaal in SolidWokrs (je kunt er veel in favorieten zetten dus het is snel), dus niet zoals Ac Cobra

1 like

Waarom vind je mij niet leuk??? Als ik een nieuw stuk wil maken, heb ik alles voorgevuld en is het materiaal al gedefinieerd... Over het algemeen werk je in je bedrijf altijd met hetzelfde materiaal... Tijdsbesparing dus.....

piece_avec_matiere_et_propriete.png

Bedankt allemaal voor jullie snelle antwoorden!

Kijk er eens naar, we kunnen de dichtheid van materie (en dus materie) geven zoals we dat thuis doen:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Document_Templates.htm

@Ac: Ik zei net dat mijn bedrijf zo niet werkt

Maar hoe doe je Ac, als je onderweg van onderwerp wisselt?

Daar wijzigen we het handmatig, zoals wanneer we een nieuw onderdeel maken en de naam wijzigen in de eigenschappen aanpassen...

1 like

U kunt ook eigenschapsformulieren gebruiken waarmee u bepaalde waarden kunt beperken tot een vooraf gedefinieerde lijst.