Hallo
Ik zat al enkele jaren op een drijvende licentie maar met Solidworks 2021 is dit niet meer mogelijk. Ik ben vaak aan het telewerken met covid, maar ik moet 2 keer per week naar mijn werk, wat me dwingt om elke keer mijn licentie te activeren en vervolgens te deactiveren.
Weet u of het mogelijk is om een macro te maken die de solidworks-licentie deactiveert en solidworks sluit?
Ik ben niet asser in macro om te weten of dit mogelijk is of niet.
Bedankt en een fijne dag verder
Hallo @alexandreleroux18
Ongeacht de activatie betekent dit dat beide computers aan blijven staan en dat uw bedrijf open access toestaat (tenzij intranet).
Dit betekent ook dat je de Solidworks overal op beide berichten opnieuw moet kunnen opstarten.
Maak een waarheidstabel (zoals Karnaugh) om alle gevallen te identificeren ;-)
Wie zegt computer open in H24 = behandelen voor hackers gewapend met hun ransomware, of zelfs om van je bericht een zombie te maken die voor jou onzichtbaar is, vooral omdat de meeste computers thuis erg kwetsbaar zijn en gemakkelijk toegankelijk via een achterdeur.
Vriendelijke groeten
1 like
Als het alleen is om de licentie terug te sturen voordat je vertrekt, wordt het licentiebeheer meestal gedaan vanuit de licentiemanager van SolidNetWork en niet vanuit Solidworks, dus naar mijn mening niet haalbaar. (afhankelijk van de gekozen methode voor licentiebeheer)
Waarom vraagt u het niet aan uw dealer, hij kan u adviseren over de gemakkelijkste manier om verder te gaan.
Anders, als het op afstand is omdat u bent vergeten de licentie terug te sturen, stelt Teamviewer, anydesk of andere u in staat, afhankelijk van de rechten van uw bedrijf, om op afstand verbinding te maken met de tijd om de licentie terug te sturen, met in feite een open deur, min of meer veilig, afhankelijk van het wachtwoord en de gebreken die mogelijk kunnen worden misbruikt of niet.
Hallo @sbadenis
Kunt u ons meer vertellen over ""SolidNetWork licentiemanager"", mijn favoriete VAR heeft me er niets over verteld.
Trouwens, met Teamviewer kun je niet inloggen als je niemand op kantoor hebt om je de ID en het wachtwoord te geven, bijna hetzelfde voor AnyDesk.
Vriendelijke groeten