Macro dxf

Hallo

helpen, ik heb een macor om van 3D naar een DXF te gaan voor het snijden, wat heel goed werkt, behalve dat de export op dezelfde schaal wordt gedaan als de 2d en niet op schaal 1.

Als ik een ech10 plan maak heb ik een DXF ech 10. Ik roep de macro pro op om deze macro aan te passen zodat  de DXF export altijd op schaal 1 is.

Bedankt 

Moge de kracht met je zijn.

saveas_dxf.swp
1 like

Hallo

Het is ingewikkelder dan dat. Als je uitgaat van je Europarlementariër en het blad verandert, zullen de standpunten elkaar overlappen en zal je achtergrond te klein zijn.

Waarom open je de kamer niet en maak je in plaats daarvan de pers?

Edit: Zie dit: http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/dxf-pas-la-bonne-echelle

3 likes

Hello@remrem

In mijn SW-desktop heb ik macroknoppen toegevoegd om sneller te gaan en te voorkomen dat bestanden worden opgeslagen.....  Ik heb er geen voor PDF's, DWG, Step en ik mis DXF.

Als ik een 2D maak, sla het op en dan klik ik op de knoppen op deze manier, ik doe het allemaal heel snel en eenvoudig.

macro.jpg
1 like

Hoi OBI WAN,

Je macro als je dwg-macro werkt voor wat je wilt doen, je hoeft hem alleen maar te kopiëren, dan hernoem je hem naar DXF en je bewerkt hem en je vervangt alle dwg door DXF en het zou moeten werken ...

3 likes

Ik begrijp je antwoord niet. Heb je het schaalprobleem niet meer?

2 likes

Hallo daar, persoonlijk toen ik opnamen maakte in dwg of dxf, had ik regelmatig problemen, zoals contouren met duizend kleine stukjes lijnen of contouren die onmogelijk te sluiten waren.

Waarom bewaar je je munten niet in dxf? En tegelijkertijd zou je elke keer de schaal 1 hebben!? (Ja, ik weet het, ik begin het probleem gewoon te omzeilen :) )

Vriendelijke groeten

G.

1 like

ok  de pdf en dwg macro is om 2D plannen  op te  slaan.

De DXF-macro  die hierboven is bevestigd, maakt een plaatwerk plat en maakt er vervolgens een DXF van.

Ik geef je de DWG pdf-macro om te testen.

PS: De registratie van de DWG pdf gebeurt op dezelfde plek als de laatste opname. Dus om ervoor te zorgen dat de 2D SW PDF+DWG in dezelfde map staat, moet u het plan opslaan door het bestand Opslaan als te maken en vervolgens de macro uit te voeren.

Dan doe ik mijn DXF met de hand, maar als de DXF macro zou  werken op dezelfde manier zou het geweldig zijn.

macro_pdf_-dwg.swp

Hallo, ik zit niet achter mijn pc, maar er is een Sw-functie gemaakt met opzet e vba om het afvlakken van een onderdeel te exporteren. 

De te gebruiken functie is: 

Part.ExportToDWG2() 'Part est un objet PartDoc

Kijk in de help voor instellingen.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Heb je geprobeerd de exportinstellingen van Soliworks te wijzigen om het naar schaal 1 te forceren?

Vriendelijke groeten

capture.png
1 like

Om het laatste antwoord te voltooien, moet je het menu als volgt begrijpen:

Als "activeren" is aangevinkt, past het de instelling toe op de juiste "bladschaal, modelschaal, enz... "

Als "inschakelen" niet is aangevinkt, dwingt het de uitvoer af op een schaal van 1:1 ten opzichte van het MEP-document.

(we hebben deze gebruikt om altijd in 1:1 uit te voeren, omdat we de standpunten van de leden van het Europees Parlement buiten het blad op een schaal van 1:1 hebben weergegeven, dit principe was 100% efficiënt en betrouwbaar)

PS: Pas op dat je niet vast komt te zitten met de dwg of dxf, gebruik de "measure" tool,

en niet de "dimensioneringstool" die afhankelijk van de instellingen van het plan aan een schaal kan worden onderworpen.

Moge de donkere kant bij je zijn.

Hallo Obi wan.

Bekijk deze tutorial eens, het kan erg nuttig voor je zijn.

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/macro-d-export-deplie-de-piece-en-dxf

Anders is het belangrijk dat de optie  "1:1 uitgangsschaal" is ingeschakeld.

om dit te doen in alle tekeningen hebben opgeslagen-onder DXF, de "opties ... " wordt weergegeven in het gedeelte "Uitvoerschaal 1:1", u vinkt Activeren aan en het is goed. 

Hallo

Ja, in de opties  staat mijn ech op 1.

Voor de rest kijk ik er volgende week naar want ik heb mijn voeten in het water en een cocktail in mijn hand. Als zodanig neem ik de vrijheid om er een te  drinken voor uw gezondheid en voor alle lynkoenns.

1 like

Profiteer van uw moment van respijt, want de hervatting zal des te moeilijker zijn, maar het is met plezier dat u er een kunt en nog steeds drinkt voor mijn gezondheid. ^_^

1 like

Hallo

Ik kon geen optie vinden om het DXF-vliegtuig naar schaal 1 te dwingen, dus probeerde ik dit DXF-vliegtuig naar schaal 1 te transformeren, het geeft, in het geval van een transformatie van een DRW-vliegtuig naar DXF:

- Sla de DRW op in DXF.

- Importeren van deze DXF door te forceren naar schaal 1.

- Sla dit DXF-plan opnieuw op.

Het is niet per se de schoonste, maar het lijkt te werken.

Vriendelijke groeten

saveas_dxf-2.swp
1 like

In SW, om een schaal van 1:1 te forceren

je moet dit vakje uitvinken in: DXF-DWG-optie / 1:1 schaal / "Activeren"

Verwijder het vinkje uit dit vakje!

op deze manier zal de generatie altijd in 1:1 worden gedwongen (ten opzichte van de MEP).

Daarom hebben we de aanzichten op schaal 1:1 in het vlak (zonder afmetingen) buiten het blad geplaatst.

De DXF-uitvoer zal dus altijd 1:1 zijn, zonder problemen met verschillende weergaveschalen.

Hallo

Sorry voor de vertraging, maar ik ben net terug van vakantie en nu ben ik 200 e-mails te laat.

Voor alle duidelijkheid, de dxf-export is voor een 3D-plaat die is afgevlakt voor plasmasnijden. Hebben jullie mijn macro getest? Als je een open 3D-vel hebt en je voert deze macro uit, dan heb je de pers om te snijden. Het probleem is dat je de dxf op de schaal van het vliegtuig hebt en niet op schaal 1. Wat ik wil is een macro die de ontwikkeling van een schaal 1 plaatwerk maakt.

Ik ga een deel van de week gepantserd zijn, maar ik kom snel terug naar Lynkoa, beloofd.

Nogmaals bedankt.

1 like