Macro tekenen

Hallo

We hebben een macro die onze assemblages automatisch opslaat in eDarwing, PDF, enz....  in een specifieke directory en in een vooraf gedefinieerd bestandsformaat

In combinatie met de INTEGRATION-tool kan ik dus automatisch mijn hele database converteren.

Het probleem is dat wanneer ik meerdere configuraties in mijn assemblage heb, eDrawing me op het moment van de conversie vraagt om het volgende te kiezen:

We willen systematisch kiezen voor "Alle configuraties".

Hoe voeg ik deze informatie toe aan de macro?

@PL, zou je niet een beetje macro hebben die dat zou doen?

Bijgevoegd is de macro.

ficap_macro_conversion_wt_ass_interservices.swp

Hallo

Als je integratie hebt, dan heb je ook BatchConverter die je macro volledig vervangt. Tenzij je macro nog iets anders aan het doen is?

@+

Edit: met een afbeelding

batchconverter.png
1 like

Mijn macro doet:

• eDrawing conversie van een Assemblage bestand : naam van de fichier_description (*)
  • PDF-conversie van tekening: bestandsnaam

(*) Haal de eigenschap Assembly Description op.

Met Batchconverter is het onmogelijk om deze 2 gesprekken in één keer te doen. Ik moet het in 2 keer doen.

Met integratie is het ook niet haalbaar (waar ik de truc niet heb gevonden!!)

Dus hebben we een macro gemaakt. Het voordeel van de macro is ook dat als ik alleen een assembly moet omzetten, ik dat snel vanuit SolidWorks kan doen via een macroknop.

Re

Je hebt het over het combineren van integratie en macro, in welke zin?

Als het Integratie is die uw macro start, kan het Batch Converter 2 keer starten, als ik me niet vergis?

@+

Edit: Tijdens het testen realiseer ik me dat je wel een macro nodig hebt als je wilt automatiseren

Hieronder vind je mijn integratie-instellingen:

capture.jpg

Re

In Integratie zijn er de exportfuncties, zie bijgevoegde afbeelding.

@+

integration.jpg

Ja, maar aan de andere kant kun je (nou ja, denk ik!!) de bestandsnaam en de description eigenschap (van de assembly) niet samenvoegen.

Als in de opties/naamgevingsregel/geavanceerde modus

@+

Edit: Aan de andere kant is er helaas niet de mogelijkheid om alle configuraties te exporteren!

2 likes

de naamgevingsregels zijn van toepassing op al mijn integraties, d.w.z. als ik converteer naar edrawing en PDF, ben ik gedwongen om dezelfde syntaxis van uitvoerbestanden te hebben. Wat in mijn voorbeeld niet het geval is:

• Edrawing: Naam van de fichier_description
  • PDF: bestandsnaam

Nee, je kunt voorwaarden stellen aan de naamgevingsregels, zie afbeelding

integration_2.jpg
1 like

Nee, je kunt voorwaarden stellen aan de naamgevingsregels, zie afbeelding

integration_2.jpg