Opslaan als-macro van een .slddrw-bestand met behulp van de naam van de actieve configuratie

Hoi allemaal

Ik werk in een bedrijf in de medische sector dat SolidWorks 2018 gebruikt. Regelmatig moeten we van honderden prototypeplannen naar "klant"-plannen gaan. Ik slaagde erin macro's te vinden om de meeste bewerkingen uit te voeren. Ik moet nog een laatste vinden waarmee ik de .slddrw-plannen kan hernoemen naar de naam van de actieve configuratie op elk abonnement. Om de bewerking te vereenvoudigen, hebt u een macro nodig die de volgende bewerking kan uitvoeren met een plan dat al is opgeslagen en geopend :

- "Opslaan als" met behulp van de naam van de actieve configuratie op elk abonnement 

Na veel onderzoek op verschillende forums heb ik helaas geen vergelijkbaar geval gevonden, daarom ben ik zo vrij dit onderwerp te openen.

Bij voorbaat dank,

Daniël

Hallo

Met de volgende code kunt u het plan opslaan met een bestandsnaam die overeenkomt met de naam van de configuratie van de laatste weergave die op dit plan is geanalyseerd.

Vriendelijke groeten

Dim swApp As Object
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Dim swDraw As SldWorks.DrawingDoc
Dim swView As SldWorks.View
Dim nameDrw As String

Sub main()

Set swApp = Application.SldWorks
    Set swModel = swApp.ActiveDoc
    Set swDraw = swModel

Set swView = swDraw.IGetFirstView

Do While Not swView Is Nothing
        nameDrw = swView.ReferencedConfiguration
        Set swView = swView.GetNextView
    Loop

swModel.SaveAs nameDrw & ".slddrw"

End Sub
1 like

Geweldig, heel erg bedankt voor die snelle reactie! Ik zal het morgenochtend testen.