Net als PL denk ik dat het deel van de familie een goede zaak zou zijn. En bovenal zou het u in staat stellen om de maximale hoeveelheid informatie en functies in uw SW-bestanden te behouden. Dat wil zeggen dat als je code niet meer werkt of een gebruiker er geen toegang toe heeft, een groot deel van de informatie toegankelijk is in SW.
Het leuke van het maken van een macroprogramma is dat het zijn eigen bestand naar de specifieke map van de klant kan kopiëren, zijn Excel kan openen en alles kan besturen.
Terwijl hij met de familie van onderdelen gedwongen zal worden om voor elke klant een nieuwe te maken (als ik begreep hoe het werkt)
@coin37coin ja maar 1 dag programmeren (misschien minder voor een ervaren VBA-gebruiker, maar ik denk niet dat dat het geval is voor Bart) het ophalen van kansen in een Excel-bestand, is het de moeite waard? En ervan uitgaande dat het Excel-bestand nog precies dezelfde opmaak heeft, anders crasht het!
Als het maken van de onderdelenfamilie maximaal 5 minuten duurt (en ik denk dat het minder dan 5 minuten is) om met de hand te doen in SolidWorks, dan zou je minstens 80 minuten moeten doen om winstgevend te zijn op een dag van 7 uur...
Dat is het ding, Het is dat ik een Excel ontvang van de klant, maar ik wil voorkomen dat ik alles opnieuw moet overtypen.
Dit is een bron van fouten. Ik zal door Solidworks moeten gaan en een macro moeten gooien om het te malen en mijn lijst met dxf-bestanden in de map van de klant te krijgen.
In mijn geval zal het Excel-bestand altijd hetzelfde zijn, het zal altijd de lengte zijn die zal veranderen en als we toch bezig zijn, de lengte van de vleugels.
En door door Driveworks te gaan? Ik krijg niet alles in één keer terug?
Ik wil 1 dag programmeren, het is iets dat vaak voorkomt, dus het zal me nog steeds tijd besparen.
Nou ik kom een beetje zo aan, zonder het hele gesprek gelezen te hebben, dus mea culpa als het al besproken is maar:
Wanneer u het Excel-bestand van de klant ontvangt, wordt het dan altijd op dezelfde manier opgemaakt?
Voor ons gaan we te werk met een "constructieblad", het is een Excel-bestand waar de technische verkopers alle maatinformatie invoeren, maar ook andere informatie voor andere afdelingen van het bedrijf.
Dan gebruikt de B.E een blad genaamd de "Recap'", het is een blad met een macro dat dit constructieblad opent, dat de essentiële informatie voor het ontwerpbureau kopieert en in bepaalde vakken plakt. Het is dit blad dat gerelateerd is aan onze CAD.
@Bart: Ik begrijp dat het meest vervelende is om alles opnieuw te typen, daarom heb ik je oplossingen aangeboden om een Excel-tabel in SolidWorks te gebruiken :
Daarna is het heel goed mogelijk om het volledig te automatiseren, maar zelfs met mijn niveau in VBA zal ik er niet op ingaan, tenzij je het 20 keer per dag moet doen...
Hoe zit het met het hulpprogramma MyCadTools PilotAssembly? Het beheert alle afmetingen in een Excel-bestand, u hoeft alleen maar uw verschillende variaties te kopiëren en te plakken!
En met Batchconverter om DXF-exports te beheren:)
Hoe dan ook, aangezien je niet DE Axemble-ondersteuningsmedaille hebt, denk ik dat deze informatie nutteloos is:P
Dus waarom zou je de vormgeving niet doen om in een familie van onderdelen te plakken?
Het is heel goed mogelijk, en het is echt heel eenvoudig!
U moet een sjabloonbestand voor de deelfamilie maken dat u onder een nieuwe naam opslaat, en in de artikelfamilie uw tabel plakken die speciaal voor de artikelfamilie is opgemaakt.
Abracadabra, je hebt al je configuraties!
Gebruik dan gewoon de macro die ik hierboven heb voorgesteld.
Bedankt allemaal, ik ga er in alle rust over praten als ik terug ben.
Ik heb je verschillende antwoorden geanalyseerd, er is zeker de juiste oplossing in de hoop:p
Lucas, dit zijn dingen die ik echt vaak doe, ik heb al machineprogrammering en plaatwerkstromen geautomatiseerd. Ik heb alleen het Sw gedeelte nog over.
Ik ga verschillende tests doen met al je tips en ik neem contact met je op!
Met misschien een leuke tutorial =)
Edit: Nou ja Lucas! Dat is wat ik ging doen. Een simpele copy-paste past perfect bij mij! =) Zie je wanneer je wilt:p Hehe