@Bart: Ik begrijp dat het meest vervelende is om alles opnieuw te typen, daarom heb ik je oplossingen aangeboden om een Excel-tabel in SolidWorks te gebruiken :
Daarna is het heel goed mogelijk om het volledig te automatiseren, maar zelfs met mijn niveau in VBA zal ik er niet op ingaan, tenzij je het 20 keer per dag moet doen...
Hoe zit het met het hulpprogramma MyCadTools PilotAssembly? Het beheert alle afmetingen in een Excel-bestand, u hoeft alleen maar uw verschillende variaties te kopiëren en te plakken!
En met Batchconverter om DXF-exports te beheren:)
Hoe dan ook, aangezien je niet DE Axemble-ondersteuningsmedaille hebt, denk ik dat deze informatie nutteloos is:P
Dus waarom zou je de vormgeving niet doen om in een familie van onderdelen te plakken?
Het is heel goed mogelijk, en het is echt heel eenvoudig!
U moet een sjabloonbestand voor de deelfamilie maken dat u onder een nieuwe naam opslaat, en in de artikelfamilie uw tabel plakken die speciaal voor de artikelfamilie is opgemaakt.
Abracadabra, je hebt al je configuraties!
Gebruik dan gewoon de macro die ik hierboven heb voorgesteld.
Bedankt allemaal, ik ga er in alle rust over praten als ik terug ben.
Ik heb je verschillende antwoorden geanalyseerd, er is zeker de juiste oplossing in de hoop:p
Lucas, dit zijn dingen die ik echt vaak doe, ik heb al machineprogrammering en plaatwerkstromen geautomatiseerd. Ik heb alleen het Sw gedeelte nog over.
Ik ga verschillende tests doen met al je tips en ik neem contact met je op!
Met misschien een leuke tutorial =)
Edit: Nou ja Lucas! Dat is wat ik ging doen. Een simpele copy-paste past perfect bij mij! =) Zie je wanneer je wilt:p Hehe
Na een analyse van al je antwoorden heb ik uiteindelijk gekozen voor de familie van delen met macro voorgesteld door Lucas.
Dus nam ik een stuk met veel opties en vulde ik mijn excel in.
De macro werkt geweldig!
Aan de andere kant geeft de macro me mijn dxf gevouwen en uitgevouwen, dan zou ik graag een drievoudige reconstructie willen toevoegen tussen elke dxf-export.
Anders dan dat, is het geweldig:p
En Damoon, ik ben het testen van je macro morgen ;), bedankt voor de tutorial!
Je zou een kleine video kunnen toevoegen die een actie laat zien =)
"Je zou een kleine video kunnen toevoegen die een actie laat zien =)"
"Aan de andere kant geeft de macro me mijn dxf gevouwen en uitgevouwen, dan wil ik graag een drievoudige reconstructie toevoegen tussen elke dxf-export."
Je wilt je cake hebben en hem ook opeten! :-P
Weet u zeker dat de drievoudige reconstructie nodig is?
Dim swApp als SldWorks.SldWorks Dim swModel als SldWorks.ModelDoc2 Dim vConfNameArr als variant Dim sConfigName als tekenreeks Dim nStart als single Zon i Zo lang Dim bShowConfig als Booleaanse Dim bRebuild als Booleaanse Dim bRet als Booleaanse
Stel swApp = CreateObject("SldWorks.Application") in Stel swModel = swApp.ActiveDoc in