Automatische macro-export wanneer een fragment wordt geopend

Deze macro werkt voor mij, maar inderdaad, na het proberen start het de gevraagde macro voordat het document wordt weergegeven in SolidWorks, dus de macro moet worden gestart voordat het document wordt weergegeven, je moet een andere macro vinden om dit soort verzoeken te doen.

Trouwens, ik begrijp niet wat je bedoelt met "Ik heb ook 'swRunMacroUnloadAfterRun' vervangen door 1 en 'runMacroError' door 0"

Het is gewoon om het lezen op het forum te vereenvoudigen. Maar het is hetzelfde.

Naar mijn mening zou de oplossing zijn om het document te openen, het verleden op te lossen, opnieuw op te bouwen en vervolgens dit soort macro's uit te voeren

Maar concreet denk ik dat het makkelijker zou zijn om voor dit soort dingen alleen in Excel te werken.

macrotest2.swp
1 like

Helemaal eens met @mandragore dit soort macro wordt heel snel een probleem, omdat het onmogelijk is om te weten of het wordt gelanceerd wanneer het nodig is of niet, en geen feedback of het goed loopt of dat het net is begonnen en vervolgens is afgeluisterd. Een macro starten vanuit een macro om het al te hebben gedaan is niet geweldig.

En sinds een macrofunctie is het nog erger en kan het je snel van gedachten doen veranderen, geloof me, het is ervaren, ik ben er eerder geweest, ik heb de 2 getest met een snelle terugspoeling vanwege veel problemen.

Het doel is om dit PDF-plan automatisch te genereren vanuit een webplatform. Het zal dus per definitie volledig automatisch gaan. als een incident het maken van de PDF verhindert, denk ik dat ik op een ander niveau dan SW kan worden gewaarschuwd.

Het is mogelijk om de API in C++ aan te vallen. Ik heb geen onderwerp gevonden op dit forum. Weet je hoe goed het werkt?

Ik vond deze gespreksdraad die gaat over een code waarmee je een actie kunt starten zodra de reconstructie van het plan is voltooid:

https://r1132100503382-eu1-3dswym.3dexperience.3ds.com/#community:yUw32GbYTEqKdgY7-jbZPg/iquestion:Fr2GDcHYThK6PjOZubrVPg

Er is een aangifte die niet wordt herkend en die in de macro in het rood wordt weergegeven:

Dim WithEvents swDraw As SldWorks.DrawingDoc 

Heb je daar een verklaring voor? andere VB-versie?  ontbreekt er een verwijzing?

Het is mogelijk om de API in C++ aan te vallen. Ik heb geen onderwerp gevonden op dit forum. Weet je hoe goed het werkt?

Ja, dat is mogelijk. Ik ken de code echter niet, maar je vindt hier alles wat je zoekt:  

http://help.solidworks.com/2022/English/api/sldworksapiprogguide/Welcome.htm

Op de forums gebruiken we bijna alleen de VBA, ik denk dat het gemakkelijker is om vertrouwd te raken met de code en veel mensen zijn autodidact.

Hoi allemaal

Kleine update van mijn onderwerp:

Uiteindelijk vond ik wat ik zocht met Batch+, een tool waarmee je command-line-macro's kunt uitvoeren.

Ik heb eindelijk een .bat waarmee ik mijn "export-PDF.swp" macro kan starten zonder SW aan te raken, precies wat ik nodig had.

Trouwens, ik raad ten zeerste aan om naar de tools te kijken die ze aanbieden. Het is waarschijnlijk goedkoper dan MyCad, met wat minder functies, maar ook wat meer.

Bedankt