Macro-export ongevouwen dxf BIS

Ik krijg een foutmelding bij het openen van het bestand: Zie bijlage

capture.png
1 like

Daarmee is het beter:p

equations.txt
1 like

Ik heb alleen de regel code nodig om de bestandsnaam te vervangen door een van de persoonlijke eigenschappen

De basislijn: NewFilePath = PathNoExtension + "LG" + sConfigName & ". DXF"

Wat moet er in plaats van PathNoExtension worden gezet om de persoonlijke eigenschap "T" te noemen om uiteindelijk te hebben

T1 LG 1250.dxf

Edit: het werkt niet meer!! Toen ik de macro de eerste keer starten, ok, maar toen ke de herstart, Sw creëerde alle platte patroon configs en bracht ze uit in dxf (zie afbeelding)

resultat_3.png

De eerste keer had je al de configuratie afgeleid van het "platte patroon" of heeft hij ze gemaakt na de eerste macro-pass?

Uit persoonlijke nieuwsgierigheid, aangezien ik het niet :D heb getest, heeft het je met mijn code niet verhinderd om alle "platte patroon" -functies over te nemen?

1 like

Hij creëerde het platte patroon voor mij na de eerste lancering van de macro.

Dus bij de tweede run werd rekening gehouden met alle platte patroonconfiguraties.

Ik heb je techniek niet geprobeerd, ik zal er meteen naar kijken

Ik begrijp je coincoin-syntaxis niet echt... :/

Hallo

Probeer de bijgevoegde code en vertel me of het alle configuraties doet, behalve het platte patroon.

Aan de andere kant, om een persoonlijke eigenschap toe te voegen, is het een beetje sterker als een macro!

macro_export_famille_de_piece_dxf_0.txt
1 like

@Lucas,

Voor bestandsnamen werkt het perfect! Aan de andere kant exporteert het alles opgevouwen en niet uitgevouwen..... :/

Als ik het goed begrijp, exporteert het een eerste keer in uitgevouwen, dan een tweede keer in gevouwen.... Maar de tweede verplettert de eerste, omdat de namen identiek zijn

Edit 2: Ik merkte dat na het starten van je Lucas macro, al mijn configuraties werden uitgevouwen ... Ik begrijp er niets meer van

Ik leg het .txt je in en zet alles netjes. Maar het is een beetje in lijn met het idee van .PL

macro_export_famille_de_piece_dxf_0.txt
1 like

Om een eigenschap in vba op te halen moet je de methode gebruiken: Get5 Method (ICustomPropertyManager)

Probeer de code in het bijgevoegde bestand.

Waarschuwing: Geen tijd om te testen.

Dan zul je code moeten schrijven om de fouten aan te pakken...

macro_export_famille_de_piece_dxf.txt
1 like

Er staat een compilatiefout op de lijn:

If Strings.Left(sConfigName, PathSize - 15) = "SM - FLAT - PATTERN" Dan 'Controleer of de laatste 15 tekens SM-FLaT-PATTERN zijn

Edit: Ik heb de 'door des' en de 'door des' en de lijn en ok. Nu komt de debugger uit "compilatiefout: volgende zonder voor"

1 like

Ik ben erin geslaagd om het samen te stellen door een paar regels te veranderen, maar ik weet niet of het goed is.

Als ik hem strik, heb ik zowel dxf, vouw als uitgevouwen.....

macro_bis.txt

Hallo 

Ik heb niet het hele gesprek gelezen...

Ik denk dat ik heb wat je nodig hebt

een macro die ongevouwen DXF-items opslaat, met uitzondering van "-FLAT-PATTERN"-configuraties.

door ze zo te benoemen. "onderdeelnaam" - "naam configureren"

Het enige wat u hoeft te doen is de bestanden in een map uit te pakken en de inhoud van elk bestand (.txt) in een andere module te plakken. 

export_config.zip
1 like

Hallo 

Ik heb niet het hele gesprek gelezen...

Ik denk dat ik heb wat je nodig hebt

een macro die ongevouwen DXF-items opslaat, met uitzondering van "-FLAT-PATTERN"-configuraties.

door ze zo te benoemen. "onderdeelnaam" - "naam configureren"

Het enige wat u hoeft te doen is de bestanden in een map uit te pakken en de inhoud van elk bestand (.txt) in een andere module te plakken. 

export_config.zip
1 like

Dank je wel damoon,

Ik wist niet echt het einde van je antwoord.

"Pak de bestanden gewoon uit in een map en plak de inhoud van elk bestand (.txt) in een andere module." =)

Anders heb je de situatie goed samengevat ^^

Tijdens het proberen van uw macro, heb ik een foutmelding op Patchsize2  "project of bibliotheek niet gevonden"

Ter info, de tekening, het kan me niet schelen ^^ ik heb gewoon de dxf van de uitgevouwen

Tekening is handig voor de macro, het wordt gevraagd.

Voor je fout moet je objecten in de bibliotheek activeren, maar om eerlijk te zijn weet ik niet meer wat ik heb geactiveerd^^, het gaat een beetje terug. 

Een module is een "onafhankelijk" onderdeel in de macro. 

aan de linkerkant in de VBA-editor heb je een map "modules", je klikt er met de rechtermuisknop op --> voegt --> module in en je plakt de inhoud van de tweede txt.

De eerste module roept de tweede...

1 like

Ik begreep er niets van^^

Ik ben echt een VBA-gek.....

ok, ik ga de macro vereenvoudigen, ik zet het in je rauwe appel ...  

2 likes

Hier heb ik de macro "opgeschoond".

Verwijder de oude en plak ALLE inhoud van de macro in een map (je moet je macro in dezelfde map opslaan als het bestand "plan.drwdot", anders werkt het niet^^.

exp-config.zip
1 like

Ik probeer dit als ik thuiskom.

Maar waarom zou ik een plan opstellen, als het voor mij nutteloos is?