Ik heb op verschillende fora gezocht (Frans en Engels) maar ik kan het antwoord niet vinden.
We gebruiken DXF-export voor een leverancier die uitsluitend lasersnijden doet, maar we willen een "gravure" toevoegen met het plannummer. Om dit te doen, eist onze leverancier dat de te graveren tekst aanwezig is in de dxf onder een "T"-laag (want zijn machine is automatisch). Op dit moment is de gebruikte methode als volgt:
Een tekeningaanzicht maken in de gewenste richting
Hernoem de zaag naar "DXF"
Er is een opmerking toegevoegd met betrekking tot de aangepaste eigenschap 'Abonnementnr.'
Het selecteren van de weergave is "weergaven opslaan als" helemaal onderaan de FeatureManager
Met de aangepaste projectieoptie gebruiken we een projectiebestand waarmee we de lijnen van het model kunnen opslaan in een "0"-laag en de noten in een "T"-laag
Op dit moment werkt het heel goed. Behalve dat, ik zou het graag willen automatiseren met een macro. Wetende dat we al een macro hebben om de tekening op te slaan in PDF + DWG-formaat en het model in STEP-formaat (door de aanwijzingen in de bestandsnaam toe te voegen). Het doel zou zijn om een macro voor de dxf te hebben en deze te integreren in onze bestaande macro door te zeggen "als de "DXF" -weergave bestaat, dan slaan we deze op in DXF-formaat met behulp van de projectie-opties enz. enz.
Lijkt het je haalbaar? Het probleem is dat ik geen spoor van een macro kan vinden om een VUE in DXF-formaat op te nemen.
Sub export_view()
Dim st As Boolean
st = swmodel.Extension.SelectByID2("DXF", "DRAWINGVIEW", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
If st Then
swmodel.EditCopy
swdraw.NewSheet4 "tmp", 0, 13, 1, 1, False, "", 0, 0, "", 0, 0, 0, 0, 0, 0
swmodel.Paste
'save as dxf
'delete temp_sheet
Else
End If
End Sub
<< wil ik erop wijzen dat de boortabellen die aan de weergave zijn gekoppeld, ook worden gekopieerd, om te worden beheerd volgens de behoefte >>