Hallo
Beginner in VBA-taal.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om automatisch een macro te starten bij het openen van mijn 3D-bestand.
Mijn manoeuvre:
1/ Ik heb 4 3D-bestanden gemaakt met families van onderdelen die specifiek zijn voor elk bestand.
2/ Ik heb een Excel-bestand gemaakt dat, volgens de ingevoerde waarden, een van de 4 families van onderdelen opent, de ingevoerde waarden kopieert en plakt in de gewenste vakken, de familie van onderdelen opslaat en sluit. Vervolgens wordt Solidworks geopend en het onderdeel dat is gekoppeld aan de eerder verwerkte onderdeelfamilie.
3/ Probleem Bij het openen van het 3D-bestand reconstrueert de artikelfamilie zichzelf niet automatisch volgens de door mij ingevoerde waarden als ik het niet in solidworks bewerk. Mijn idee is om een macro op te nemen die de familie bewerkt en sluit om mijn stuk bij te werken. Maar ik zou graag willen dat deze macro automatisch wordt gestart wanneer het 3D-bestand wordt geopend.
Ik heb verschillende zoekopdrachten gedaan (Feature manager, evenementen, enz.), maar ik kan het niet instellen :/
Zou iemand mij kunnen helpen?
Heel erg bedankt =)