Macro force nota's in rood

Hallo

Met een macro voeg ik een bestaande annotatie in een bibliotheek in.

Ik zou graag willen dat deze annotatie rood is, om dit te doen denk ik dat ik het lijnkleurenpalet in rood moet zetten.

Kent u het commando dat deze functie aanroept?

Alvast bedankt voor uw feedback

mep_-_insert_indice_de_revision.swp

Hallo

Een domme vraag, maar waarom zet je je notitie niet direct in het rood en neem je hem opnieuw op.

1 like

Dat dacht ik ook, maar het werkt niet, het is het palet dat de kleur bepaalt.

Ter info, ik dacht aan dit commando swDraw.SetLineColor, maar het is niet deze die de kleur van het palet regelt.

Stel swDraw = swModel in
swDraw.SetLineColor RGB(255, 0, 0)

Hallo

Je hebt de mogelijkheid om een rode laag te maken en je annotatie in deze nieuwe laag te plaatsen.

1 like

Hallo

Van mijn kant maak ik lagen voor elk stukje informatie dat ik op mijn plan wil hebben

Het is veel eenvoudiger

1 like

Via de macro plaats ik de annotatie in een rode laag.

Bij macro is het echter de kleur die in het keuzepalet is geselecteerd die de kleur bepaalt

Goedenavond

U moet de rode kleur selecteren en "Standaard" aanvinken. Zet de notities gewoon in deze laag aan het einde.

Edit: Nadat ik de laag eerder heb geactiveerd.

2 likes

Hallo

Bekijk dit bericht en lees het tot het einde, je zou een aantal dingen moeten vinden die je kunnen helpen, waaronder een functie waarmee je een rode laag kunt maken als deze niet bestaat en er een annotatie aan kunt toevoegen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hier is de rest van het onderwerp:

https://www.lynkoa.com/forum/mise-en-plan/couleur-de-note-qui-ne-correspond-pas-%C3%A0-la-couleur-de-calque

Om het antwoord van D.Roger te voltooien en ik bevestig ook  dat de kleuren moeten worden toegepast, is het absoluut noodzakelijk dat het standaardvakje is aangevinkt.

En steek zo de notitie in een laag van de juiste kleur.

1 like

Hallo allemaal en bedankt voor jullie antwoorden.

Is het mogelijk om dit vinkje "Standaard" via een macro in of uit te schakelen?

Bedankt

Kan het vakje "Standaard" standaard worden aangevinkt?

Solidworks-optie? Macro?

Yannick

Hallo

Normaal gesproken wordt de standaardinstelling aangevinkt wanneer u een kleur op een laag zet. Hij is degene die rijdt, je moet het vinkje uitzetten om een andere kleur in dezelfde laag te kunnen zetten.

1 like

Het probleem is dat ik niet standaard een automatisch vinkje heb.

Ik kan niet vinden waar dit is ingesteld in de Solidworks-opties.

Ik ben in Solidworks 2017

Dit wordt ingesteld in het bestandssjabloon, maar normaal gesproken wordt de standaard aangevinkt bij het maken van een laag (alleen zichtbaar door het plaatsen van een notitie of een lijn en het selecteren van het "lijnkleur" gereedschap), de kleur van de lijnen/notities wordt standaard ingesteld door de kleur van de laag.

Als iemand het vinkje voor een bepaalde notitie heeft uitgeschakeld, wordt het niet uitgeschakeld voor de rest van de laag.

Als er niets is geselecteerd, geeft deze tool een standaardinstelling van SW weer die ik ken, maar die niet gerelateerd is aan de laaginstelling.

Edit: Ongeacht de versie van SW lijkt het mij dat het al sinds 2003/2004 op deze manier werkt. Ik ben op SW2019

Ik heb het antwoord op mijn vraag gevonden, het is het palet dat de kleuren aanstuurt en geen optie in solidworks.

Om het palet op standaard te zetten, hoeft u niets te selecteren -> klik op "standaard" -> Klik op OK.

1 like

Hallo

Ja en dit is de oplossing die als het beste antwoord wordt gegeven in deze link die  sbadenis u eerder gaf.

Vriendelijke groeten

Hallo

Dank u allen voor uw feedback. Ik vond de oplossing gisteren op de lynkoa-site en deel door d.roger en sbadenis.          

Dank u allen.