Bekijk dit bericht en lees het tot het einde, je zou een aantal dingen moeten vinden die je kunnen helpen, waaronder een functie waarmee je een rode laag kunt maken als deze niet bestaat en er een annotatie aan kunt toevoegen.
Normaal gesproken wordt de standaardinstelling aangevinkt wanneer u een kleur op een laag zet. Hij is degene die rijdt, je moet het vinkje uitzetten om een andere kleur in dezelfde laag te kunnen zetten.
Dit wordt ingesteld in het bestandssjabloon, maar normaal gesproken wordt de standaard aangevinkt bij het maken van een laag (alleen zichtbaar door het plaatsen van een notitie of een lijn en het selecteren van het "lijnkleur" gereedschap), de kleur van de lijnen/notities wordt standaard ingesteld door de kleur van de laag.
Als iemand het vinkje voor een bepaalde notitie heeft uitgeschakeld, wordt het niet uitgeschakeld voor de rest van de laag.
Als er niets is geselecteerd, geeft deze tool een standaardinstelling van SW weer die ik ken, maar die niet gerelateerd is aan de laaginstelling.
Edit: Ongeacht de versie van SW lijkt het mij dat het al sinds 2003/2004 op deze manier werkt. Ik ben op SW2019