Niet-reproduceerbare macro voor opslag in PDF en DWG

Hoi allemaal

Ik heb op basis van verschillende info hier en daar een macro voor solide 2011sp5 gemaakt die zonder problemen werkte.

Tijdens ons bezoek aan 2013sp5 heb ik een kleine aanpassing gedaan waarbij ik de index van mijn onderdelen (parameter: Revision:) aan het einde van de bestandsnaam toevoeg.

Maar sindsdien is opslaan in DWG en PDF niet altijd gedaan...

Iemand enig idee waarom?

transfer_sldw-dwg.swp

Hallo

Wordt er een foutmelding gegeven?

Door een stap-voor-stap lezing van de macro worden alle lijnen geactiveerd?

Er is geen fout, alleen de bestanden die niet zijn gemaakt... terwijl de macro correct wordt toegepast (we kunnen de zoom helemaal tot aan het display onderscheiden + de zandloper die begint)

1 like

Hallo, zou het niet zijn omdat er een teken in uw bestandsnaam staat dat niet wordt geaccepteerd? zoals de "/" bijvoorbeeld.

Probeer de ":" te verwijderen en verwijder ook de accenten.

4 likes

Vreemd feit dat ik net ontdekte: als ik een save as (dwg) doe en ik voer de macro direct daarna uit, het werkt... Ik begrijp er echt niets meer van....  

1 like

De macro werkt niet in 2014. Dus ik kan het niet testen....

Ik heb zojuist getest door een parameter aan te roepen: test

Dit lijkt het probleem te hebben opgelost.

1 like

En na het opnieuw opstarten van de computer zonder eerder een save-under uit te voeren?

Dus het is "Revisie:" die blokkeert.

Zie aan de zijkant van uw parameter of er geen problemen zijn.

Probeer uw parameter op een andere functie aan te roepen, bijvoorbeeld op een tabel, om te zien of deze correct past.

1 like

Ik was in staat om "Revisie:" te veranderen in "Revisie" en op 2 stuks te bevestigen dat het goed werkte.

Bedankt 

1 like

Dus het waren de accenten of tekens die niet werkten =)

Derien!

Fijne dag

2 likes